اخبار بازی

نتایج بررسی های GDC از بین بازیسازان آمریکایی

در جدیدترین بررسی های به عمل آمده توسط GDC اعلام شده که Playstation 4 محبوب ترین کنسول نسل هشتم دربین سازندگان قلمداد می شود.
در نتایج بدست آمده از تحقیق بین 2,600 سازنده آمریکایی، 20 درصد از آنها تمایل به عرضه بازی های خود بر روی PS4 و 17 درصد بر روی Xbox One دارند. نینتندو همچنان برای جذب پشتیبانی عناوین third-party تقلا می کند و فقط 4 درصد را بدست آورده است. 14 درصد از این افراد PS4 و 12 درصد Xbox One خریداری کرده اند و باز هم فقط 4 درصد به Wii U اختصاص می یابد. تبلت، موبایل و PC با 51 درصد محبوب ترین پلتفرم های بازی سازان آمریکایی قلمداد می شوند و 52 درصد نیز انتظار دارند که بازی هایشان برای هر دو پلتفرم PC و Mac عرضه کنند.
در زمینه خود انتشاری، 19 درصد از سازندگان هم اکنون با ناشران همکاری دارند و 64 درصد خیر، 17 درصد نیز از گذشته با یک ناشر همکاری داشته اند. بازی هایی که از طریق کمک های مردمی در سایت هایی مانند Kickstarter ساخته می شوند محبوبیت بیشتری یافته اند. در مقایسه با 4 درصد سال گذشته، امسال 11 درصد از سازندگان با کمک های مردمی به ساخت بازی اقدام کرده اند. 46 درصد از سازندگان با استفاده از درآمد شخصی دست به ساخت پروژه های مختلف زده اند و 52 درصد دیگر از درآمد های شرکت بهره میبرند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا