اخبار بازی

معیار انتخاب طرفداران برای خرید کنسول‌هایشان چیست؟

هر ماه ما شاهد اعلام میزان فروش کنسول‌های مختلف توسط سازندگانشان هستیم اما عامل اصلی فروش آن‌ها چیست؟ چرا PS4 در آمریکا که زمانی بازار اصلی Xbox بود فروش بیشتری دارد؟

به نظر می‌رسد جواب سوال چیزی جزء رزولوشن بهتر نیست. طبق آخرین تحقیقات که توسط Nielsen از قشر 13 سال به بالا انجام شده است، اصلی‌ترین عوامل برای خرید PS4 عبارت است از رزولوشن بهتر، پخش کننده‌ی بلو-ری، مجموعه بازی‌ها، پردازش سریع‌تر و انتخاب خانواده.از طرفی برای Xbox One برند، نوآوری، پردازش سریع‌تر، بازی‌های انحصاری و جنبه‌ی شاد آن مورد توجه قرار گرفته است.
 

 id=ncode_imageresizer_container_2 src=https://assets.vg247.com/current//2015/02/nielsen_console_purchase_factors.png style=

 

در ادامه آمده است که 59% صاحبان Xbox 360 صاحب PS4 نیز شده‌اند اما تنها 43% از دارندگان PS3 تصمیم به خرید Xbox One گرفته‌اند.
قسمت دیگری از گزارش اشاره‌ای جالب به آمار تازه واردهای نسل جدید می‌کند. افرادی که Xbox One در اختیار دارن، اکثرا کنسولی از نسل قبل نداشته‌اند. این رویه‌ای است که ابتدا به سود PS4 بود، اما سوال اصلی اینجاست که آیا قشر Hardcore به سمت PS4 رفته است یا Xbox One در جذب بخش Causal یا تازه‌واردها موفق‌تر بوده است.

سونی تا به امروز نزدیک به 18.1 میلیون کنسول در دنیا فروخته و این عدد برای مایکروسافت تا ماه نوامبر تنها 10 میلیون بوده اما شاید برای قضاوت زود باشد چرا که ما خاطره‌ی نسل قبل را داریم، از طرفی یک تحلیل‌گر گفته است که پیروزی از آن سونی خواهد بود.

منبع

کامیار صیاد

Knowledge is power, guard it well

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا