اخبار بازی

مصاحبه با اعضا استودیو Remedy _ قسمت دوم

قبل از قرار دادن ترجمه مصاحبه لازم است که یادآوری کنم، متن زیر ترجمه مصاحبه سایت Paynereactor با Lauri Haavisto [مدیر بخش مارکتینگ آنلاین و Community Manager استودیو Remedy] در خصوص سالگرد 20 سالگی استودیو رمدی و عنوان در حال توسعه «Quantum Break» است. این مصاحبه در چند قسمت با اعضا مختلف استودیو رمدی انجام شده و متنی که در زیر می‌خوانید، مربوط به ترجمه قسمت دوم این مصاحبه می‌شود.  (قسمت اول مصاحبه)

دوباره خوش‌آمد می‌گم به شما. همین طور که در قسمت قبلی مصاحبه گفتم، سال 2015 همراه شده با عرضه عنوان «کوانتم بریک» برای Xbox One و سالگرد 20 سالگی استودیو رمدی. این موارد در کنار هم باعث شد تا من با استودیو رمدی تماس بگیرم و چند مصاحبه با اعضا مختلف این استودیو ترتیب بدم.

دومین مصاحبه: Lauri Haavisto مدیر بخش آنلاین و Community Manager استودیو Remedy

Haavisto نزدیک به سه سال است که در استودیو رمدی به عنوان مدیر بخش مارکتینگ آنلاین و Community Manager فعالیت می‌کند. احتمالا بعضی از شما Lauri را به عنوان مدیر بخش انجمن سایت رمدی می‌شناسید. این بار کلیت مصاحبه را کمی شخصی‌تر انجام دادم. چه چیزی باعث میشود که یک طراح موفق در صنعت بازی‌‌ها داشته باشیم و  چگونه می‌شود تعادل بین کار و زندگی شخصی ایجاد کرد؟ برای پیدا کردن جواب این سوال‌ها با من همراه شوید.

خبرنگار: به بیان تو، طراح بازی کیست؟ چه ویژگی‌های شخصی باعث موفقیت در این کار می‌شود؟ و چه صفاتی باعث عدم موفقیت می‌شود؟

Lauri : برای من، طراح بازی کسی است که با جاه‌طلبی به دنبال ساخت دنیایی جدید و تجربیات تعاملی است. کسی که دنبال رمان و راه احساسی برای بیان داستان می‌گردد.
احتمالا مهمترین و مفیدترین صفت شخصی برای یک طراح بازی این است که شما قادر باشید در یک گروه کار کنید. به عنوان مثال این غیر ممکن است که یک عنوان مثل «کوانتوم بریک» را بدون مهار‌ت‌های ارتباطی توسعه دهیم. بازی‌ها مثل پازل‌های بزرگی هستند که باید قطعات آن‌ها را در کنار هم قرار داد. پس این مهم است که بدانید که اعضا تیم شما در حال کار بر روی کدام قطعه این پازل هستند.
به نظر من طراح بازی موفق، ترکیبی از کمال‌گرایی و خلاقیت است. در غیر این صورت شما فقط باید به کار پولیش کردن کار های نمیه کاره بپردازید و هیچ وقت نمی‌توانید چیزی را خودتان بسازید. یا بر عکس این، شما چیز های نیمه کاره‌ای ثبت می‌کنید که هیچ وقت قادر به تکمیل کردن آن‌ها نیستید. علاوه بر این شما هیچ‌وقت نباید یادگیری را کنار بگذارید. صنعت بازی‌سازی همواره در حال تغییر است و تطبیق سری شما با این تغییرات، بسیار به شما کمک خواهد کرد.

خبرنگار: از چه چیزی از همه بیشتر در ساخت بازی‌ها لذت می‌بری؟

Lauri: به عنوان فردی که وظیفه تعامل با طرفدران را بر عهده دارد. برای من بیشترین لذت، تعامل با طرفدران است. به خصوص در کنفرانس‌های بازی‌ها و زمانی که واکنش‌های مختلف را دریافت می‌کنید. به بیان دیگر من شنیده‌ام که سازندگان بازی ها مثل بچه‌هایی هستند که در زمان خواندن نظرات طرفداران درباره ویدیو های گیم‌پلی از شدت خوش‌حالی «قهقه» می‌زنند. باید بگم، تجارت توسعه بازی‌ها یک تجارت همراه با احساسات است.

خبرنگار: چگونه بین زندگی شخصی و کار تعادل ایجاد می‌کنی؟

Lauri: شغل من، سرگرمی مورده علاقه من است. بعضی اوقات این واقعا سخت است که در حال کار بر روی چیزی که عاشق آن هستی، همراه با افرادی که آن‌ها را دوست‌ داری، باشی و بعد بخوای محل کار را ترک کنی. البته خوشبختانه من می‌تونم محل کارمو به راحتی و با خاموش کردن تمام تمام دستگاه های الکترونیکی ترک کنم. – کاری که همیشه انجام می‌دهم.

خبرنگار: در حال حاضر بازی مورد علاقه تو چیه؟ و چه چیزی آن‌را خاص می‌کند؟

Lauri: بازی مورد علاقه من Crossy Road است. این یک بازی ساده است. یک دونده بی‌پایان همراه با جادوگران، نهنگ‌ها و بیگانگان فضایی. من گرافیک‌های پیکسلی را دوست دارم، بنابر این گرافیک‌های قالب‌دار و روشن باعث به تپش در آوردن قلب من [خوش حال کردن من] می‌شود.

خبرنگار: نظرت درباره نسل بعد کنسول‌ها، بازی‌های PC و بازی‌های تلفن‌های همراه چیه؟

Lauri: من خیلی هیجان زده‌ام که می‌بینم گوشی‌ها چگونه پر قدرت می‌شوند و بازی‌های AAA برای آن‌ها منتشر می‌شود. پلتفرم‌های مختلف هم بسیار به همدیگر نزدیک و شبیه شده‌اند و به نظر نمی‌رسد که در آینده شاهد تجربه متفاوت یک عنوان بر روی پلتفرم‌های مختلف باشیم. همچنین گرافیک برای من همانند استفاده از واژه «مات و مبهوت» در وصف کار هایی است که محققان دیوانه می‌توانند با سخت افزار های جدید انجام دهند، است.

خبرنگار: این برای من یک رویا است که بتوانم با تیم خلاق شما کار کنم و با شما در نتایجی که به دست می‌آوردید، سهیم شوم. من خیلی تمایل دارم با شما کار کنم، آیا من می‌تونم؟

Lauri: به تیم ما خوش آمدی! الان به یاد ندارم، این جمله را چه کسی برای اولین بار به من گفت، اما اغلب به نظر می‌رسد مهم‌ترین عملکرد هر استودیو – علاوه بر ساخت بازی‌ها – جذب افراد با استعداد است. پیدا کردن استعداد های مناسب همیشه آسان نیست، اما ما بسیار خوش‌شانس بوده‌ایم که افراد با استعدادی از سراسر دنیا به استودیو ما پیوسته‌اند. در حال حاضر هم ما چند پست خالی که نیاز به افرادی برای فعالیت کردن در آن‌ها را نیاز داریم، بر روی وبسایت خودمون قرار داده‌ایم، تو حتما باید یک سر به وسایت ما بزنی: http://remedygames.com/recruit. 

پایان قسمت دوم.

منبع

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا