اخبار بازی

مصاحبه بازی سنتر با گروه Poets of the Fall

قرار بود قبل از عرضه شدن Alan Wake مصاحبه ای با Oskari Hakkineh داشته باشیم که متاسفانه در روز 1 May که وقت مصاحبه داشتیم Oskari بیمار شد و چند روز بعد از این موضوع Alan Wake عرضه شد و عملا مصاحبه ما که مبنی بر گرفتن اطلاعات جدید بود بی فایده می شد. پس از این موضوع Markus Maki که در سمت Lead Programmer روی AW کار کرده به من پیشنهاد کرد با افرادی که در خلال ساخت Alan Wake جدای از این تیم برای Remedy کار می کردند مصاحبه داشته باشیم.

با تشکر از Markus ما با Ilkka Villi بازیگر Alan Wake مصاحبه ای داشتیم و حالا به سراغ گروه موسیقی می رویم که در ماه گذشته رکورد فروش فنلاند رو با آلبوم Twilight Theater شکستند و همچنین آهنگ WAR رو برای Alan Wake اجرا کردند. این گروه قبلا موسیقی جادویی  Late Goodbyeرا هم برای Max Payne 2 ساخته بودند.

امروز Marko خواننده ، آهنگ ساز و شاعر گروه طی ایمیلی به من جواب سوالات رو فرستاد که در این مصاحبه بازی سنتر اطلاعت جدیدی از کارهای این گروه گفته شده که در سایت Poets of the Fall و Alan Wake هم با نام Bazicenter قرار گرفته.

با Twilight Theater شروع می کنیم . فوق العاده بود ؛ آیا از این آلبوم راضی هستید ؟

ممنون. بله خیلی خوشحال هستیم.

چرا Twilight Theater ؟ این اسم چه معنایی برای شما دارد ؟

این استعاره ای از زندگی زیبا و وجه گمراه کننده ی آن است.  شما همیشه نمیدانید چیزی را که می بینید واقعا درک می کنید و ما به عنوان انسان گاهی برای نگه داشتن خیالات و توهمهایمان خیلی پیش می رویم.

اخیرا Alan Wake را بازی کردم. فوق العاده بود . شنیده بودم که Poets of the Fall قرار است فقط یک آهنگ (War) برای این بازی داشته باشد ولی من دو آهنگ دیگر هم از شما شنیدم.

1_1

درست است. War تنها آهنگ ما برای Alan Wake است ولی ما دو آهنگ دیگه هم برای soundtrack های آن نوشتیم که با همکاری Remedy انجام دادیم چون قرار بود این دو آهنگ به بعضی صحنه های بازی ربط داشته باشند. آنها آهنگ های POTF نبودند (اشاره به بازخوانی آهنگ ها) ولی دیگر چیزی در موردشان نمی گویم چون نمی خواهم بازی برای کسانی که هنوز آن را نگرفته اند Spoil شود.

مسلما War یکی از بزرگترین آهنگ هایتان بود ، چطور آن را انجام دادید ؟

مانند همیشه ، حداقل برای شروع کار . من ایده این آهنگ را قبلا داشتم که با گیتار خیلی خوب هماهنگ می شد ، همچنین من سالها پیش یک chorus برای آهنگی دیگر نوشته بودم که آن را فراموش کرده بودم ولی chorus را یادم بود و ما کار را شروع کردیم که خیلی هم طول کشید تا تمام شود و حدود سه ماه طول کشید . فکر می کنم برای پایان دادن هرکاری خیلی وسواسی هستیم.

Poets of the Fall بعد از Late Goodbye رابطه خیلی قوی با Remedy داشته . همکاری با آن ها چطور است ؟

خیلی جالب و سرگرم کننده است و البته خیلی هم خوب جواب می دهد.

خیلی از مردم Max Payne 2 را به خاطر Poets of the Fall خریدند و خیلی ها هم با Late Goodbye طرفدار Poets of the Fall شدند. حتما متوجه شدید که آلبوم هایتان دارای اتمسفری قوی همانند بازی های Remedy هست.

فکر می کنم موسیقی خودش یک اتمسفر است که در میان چیزهای دیگر وجود دارد و ما فکر می کنیم که این یکی از پایه ای ترین اصل های آن است ، حداقل برای ما که سعی می کنیم آن را ترویج دهیم.

Sam Lake یکی از بزرگترین افراد در صنعت بازی است. شعر Late Goodbye کار سم بود ولی War اینطور نیست. چه اتفاقی افتاد ؟

در حقیقت شعر این دو آهنگ را خودم نوشتم. شعر Late Goodbye الهام گرفته و مبتنی بر کارهای شاعرانه ای بود که سم نوشته بود . وقتی می خواستیم Late Goodbye را بسازیم Remedy می خواست یک آهنگ با ارتباط قوی با Max Payne داشته باشیم. در مورد War برای Alan Wake قضیه فرق می کرد. ما روی Twilight Theater کار می کردیم که Sam Lake وارد ماجرا شد و به آهنگ ها گوش داد . ما پنج آهنگ را که فکر می کردیم برای بازی خوب است را انتخاب کردیم و سم از War خیلی خوشش آمد .

تمام آهنگ های Twilight Theater در مورد رویا و توهم صحبت می کرد . می توانید در موردش صحبت کنید ؟

هر دوی آنها نیروهای قوی در دنیای ما هستند. از دید من خیلی هم با هم فرق دارند . رویا چیزی است که شما در داخل خود دارید و توهم از دنیای خارج می آید و دنیا پر از توهم است . من در مورد آهنگ Illusion & Dream از آلبوم اولمان Signs of Life صحبت نمی کنم ؛ آن آهنگ ایده مشابهی داشت ولی دقیقا یکی نیست اگرچه من کلمه "رویا" را همانند Illusion & Dream در Twilight Theater هم به کار بردم ؛ هر دوی آنها یک چیز را به ما می گویند . فکر می کنم باید رویاهایمان را دنبال کنیم و با آنها توهماتی که صد راه ما است را بشکنیم. من آرمان گرایی را در این دیده ام و همانطور که خودم دوستش دارم ، علاقه دارم مردم هم با دید واقعی به آن نگاه کرده و دنبالش بروند.

2_2

برنامه ای برای آلبوم بعد دارید ؟

بله داریم. تعدادی ایده هست که فعلا آنها را ضبط می کنیم که در آینده برسی شوند و فکر می کنم وقتی سراغشان برویم چیز جالبی از آب در بیاید .

ویدئو کلیپ جدیدی برای Twilight Theater ندارید ؟ Dreaming Wide Awake فوق العاده بود.

بله ، روی ویدئو War کار می کنیم.

آیا بازی های کامپیوتری انجام می دهید ؟ نظرتان در مورد آنها چیست ؟

بله ، همه ما. حتی بعضی وقت ها خیلی زیاد . فکر می کنم جالب هستند . راه فرار خوبی برای رهایی از استرس و آرامش داشتن است . من بازی ها را خیلی جدی نمی گیرم چون بیشتر جنبه سرگرمی دارند ولی بعضی وقت ها واقعا درگیرشان می شوم.

خیلی ممنون و برای شما آرزوی بهترین ها را می کنم چون بهترین هستید .

خیلی ممنون.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا