اخبار بازی

مصاحبه بازی سنتر با آقای Tetsuya Nomura (کارگردان FFVersusXIII)

بالاخره بعد از کلی تلاش موفق شدیم یک مصاحبه اینترنتی رو با آقای Tetsuya Nomura، کارگردان FFVersusXIII و طراح شخصیت‌های FFXIII ترتیب بدیم. اساس این مصاحبه به این صورت هست که ما اول سوالایی که مد نظرمون بود رو برای آقای نومورا ارسال کردیم و بعد ایشون جواب سوال‌هارو برای ما فرستاد. برای همین ممکنه سوال‌های ما ربطی به جوابی که ایشون می‌دن نداشته باشه!.

در مجموع چون این تجربه اول سایت Bazicenter توی مصاحبه با اعضای شرکت SE بود یکم بی‌تجربه عمل کردیم اما بدون شک در آینده بهتر عمل کرده و مصاحبه‌های اختصاصی بیشتری با اعضای این شرکت انجام خواهیم داد!.

سلام. قبل از هر سوالی چه خبر از Final Fantasy Versus XIII؟ چه دلیلی وجود داره که تا به حال حتی یک Trailer ـه HD هم از این بازی به بیرون منتشر نشده و SE داره در رابطه با ان اینقدر محتاطانه عمل می‌کنه؟

سلام. در حال حاظر من و تیمم به شدت مشغول کار بر روی این عنوان هستیم و بهتون همینجا قول می‌دم که در آینده‌ای نچندان دور خبر‌های خیلی خوبی از این بازی بشنوید. اما در مورد عملکرد شرکت SE هم فقط همین رو می‌تونم بگم که خوب ان‌ها هم برنامه‌های خودشون رو دارن!.

این احتمال وجود داره که SE به خاطر آسیب وارد نکردن به فروش Final Fantasy XIII، Versus رو تا عرضه ان مخفی نگه داشته؟

نه اینطور هم نیست ولی نمیشه منکر شد که معرفی همزمان چند بازی بزرگ از سری محبوب FF می‌تونه به فروش همه ان‌ها لطمه وارد کنه.

چی شد که به فکر ساخت FFVersusXIII افتادید؟

خوب من همیشه دوست داشتم کار‌های متفاوت بکنم!. وقتی که داشتم روی سیناپس Advent Children کار می‌کرد با خودم گفتم "چرا یک FF با اکشن بالا نسازیم؟". بعد همینطور این ایده پیچ خورد و پیچ خورد تا به اینجا رسید.

در حال حاظر الان این پروژه در چه مرحله‌ای از ساخته؟ پیش رفت کار با چه سرعتی هست و در نهایت ما کی می‌تونیم این بازی رو کنار کنسول‌هامون ببینیم؟

تقریبا کارهای اولیه و اساسی ساخت پروژه تموم شده. هر چند الان نمی‌تونم تاریخ دقیق عرضه بازی رو بهتون بگم اما به طور حتم توی E3 امسال یک نمایش بزرگ از Versus خواهید دید!.

با اینکه از Versus تنها چند تا عکس و تریلر بی‌کیفیت منتشر شده، اما تقریبا میشه گفت این بازی و شخصیت اصلیش یعنی Noctis به محبوبیت وحشتناکی در بین گیمرها رسیدن و حتی خیلی از گیمرها بیشتر از خود FFXIII منتظر Versus هستن، در این رابطه نظرتون چی هستش؟ یعنی از دیدن محبوبیت بالای شخصیت‌هاتون چه حسی بهتون دست می‌ده؟

فقط می‌تونم بگم خیلی ذوق زده می‌شم!. خوب من واسه طراحی Noctis خیلی وقت گذاشتم و الانم خیلی خوشحالم که می‌بینم بین گیمرها جا افتاده.

Noctis یک شخصیت فوقالعاده تیپیکال و جذاب هستش که به عقیده برخی از گیمرها نسخه بازسازی شده Cloud Strife هستش. نظر خود شما چی هستش؟ آیا موقع طراحی Noctis از کارهای قبلیتون هم الهام گرفتید؟

نه اصلا اینطور نیست! من تمام سعیم رو کردم که Noctis هم مثل Cloud Strife و Squal Leonhart یک شخصیت اورجینال باشه.

به نظر می‌رسه که سبک Versus یه چیزی بین بازی‌های اکشن و RPG باشه. درسته؟ یکم در مورد گیم‌پلی بازی توضیح بدید.

خوب بزارید جواب این سوالتون رو چند وقت دیگه و با نمایش بازی بهتون بدم!. ولی در کل می‌تونم بگم گیم‌پلی Versus شبیه به Kingdom Hearts هستش، منتها با المان‌های اکشن بیشتر!.

شما توی یک مصاحبه با مجله Famitsu اعلام کردید که تیم شما از تکنولوژی‌هایی که توی ساخت Advent Children Complete استفاده کردن، برای ساخت Versus هم بهره می‌برن. حالا راستش رو بگید، چقدرش اغراق بود بود چقدرش واقعیت؟

ما تقریبا اکثر تکنولوژی‌های که برای ساخت ACC ابداع کردیم رو توی ساخت Versus هم بکار بردیم. مثل روش جدید نورپردازی محیطی و یا تکنیک‌های جدید برای متحرکت کردن مو.

ما می‌تونیم گرافیکی مشابه همون CS ای که توی پکیج FFVIIACC نمایش دادید رو برای داخل بازی هم متصور بشیم؟ من از طراحی جدید موهای Noctis و حرکت طبیعیش خیلی خوشم امد و در واقع خیلی ذوق زده شدم، آیا توی خود بازی هم چنین کیفیتی رو شاهد هستیم؟

100درصد!. ان CS به طور کامل به صورت همزمان توسط موتور بازی رندر می‌شد. البته باید بهتون این نکته رو هم یادآوری کنم که تازه ان تریلر برای مراحل اولیه ساخت بازی بود و چیزی که مسلمه این هست که گرافیک نهایی بازی از ان چیزی که دیدید هم فراتر خواهد بود!.

به عنوان آخرین سوال در رابطه با این بازی آیا Versus انحصاری کنسول PS3 می‌مونه؟

خوب برای خود من و تیمم خیلی راحت‌تر و بهتره که روی یک پلتفرم کار کنیم. از طرف دیگه من و شرکت Sony هم می‌خوایم که این بازی انحصاری PS3 بمونه. پس می‌تونم بگم تا انجایی که به من مربوط می‌شه این بازی در انحصار PS3 باقی خواهد موند.

خوب یکم در رابطه با طراحی شخصیت‌های FFXIII توضیح بدید؟ آیا Lightning همون ورژن زنانه Cloud Strife هستش؟

طراحی شخصیت‌های FFXIII واقعا سخت بود و من همین چند وقت پیش ان‌ها رو کامل کردم. ببینید وقتی شما چندین سری فوقالعاده محبوب و موفق رو پشت سرتون داشته باشید باید برای ادامه کار خیلی محتاطانه عمل کنید چون دایم دارید با کارهای قبلی مقایسه می‌شید. برای همین من دقت و وسواس خیلی زیادی رو روی طراحی شخصیت‌های این بازی به کار گرفتم. در مورد شباهت Lightning با Cloud Strife هم باید بگم که کارگردان بازی هم همینو می‌خواست!.

تقریبا تمام کسانی که گیم‌پلی FFXIII رو دیدن مجذوب صحنه‌های نمایشی اغراق آمیز ان که خیلی شبیه AC هست شدن. آیا شما به عنوان کارگردان صحنه‌های نبرد بازی دقیقا می‌خواستید اکشن تحسین شده AC رو روی FFXIII پیاده کنید؟

بله. اینکار هم به زیبا‌تر شدن بازی کمک می‌کنه، هم به جذب گیمرهایی که تا به حال FF رو انجام ندادن.

من می‌خوام ازتون بپرسم که آیا بازهم Story Board های FFXIII رو شما طراحی کردید؟

بله. مشخصه؟

نظرتون راجع به کار آقای Nao Ikeda چی هست؟ آیا توی طراحی شخصیت‌ها بهش کمک کردید؟ راستش رو بخواید اکثر طرفداران FF از طراحی اعضای گروه Nora راضی نیستن.

آقای Ikeda هم یکی از طراحان خوب شرکت هست و باید بهش فرصت داد. اگه اینکارو نکنیم هیچ وقت طراحان با استعداد شرکت فرصتی برای نشون دادن خودشون پیدا نمی‌کنن.

از کار کردن با آقای Kitase چه احساسی دارید؟ (البته اگه خواستید می‌تونید به این سوال جواب ندید!)

نه خوب رابطه ما به ان بدی هم که شما فکر می‌کنید نیست!. یعنی ما از هم متنفر نیستیم فقط از هم خوشمون نمیاد!.

راستی از Kingdom Heart 3 چه خبر؟ شما نزدیک یک سال پیش گفتید که طرفداران این مجموعه منتظر یک خبر خیلی بزرگ باشن اما خبری نشد. اکثر ما بعد از این خبر مشتاقانه منتظر TGS امسال شدیم اما باز هم خبری نشد!. آیا پروژه‌ای به اسم KH3 وجود داره؟ هر چند می‌دونم جواب نخواهید داد اما برای چه کنسولی خواهد بود؟ آیا PS3…؟

خوب ما هیچ وقت این عنوان رو فراموش نمی‌کنیم اما در حال حاظر تمرکزمون روی Versus هستش. در مورد ساخت KH3 و پلتفرمش هم هیچ چیزی نمی‌تونم به شما بگم اما خوب من هیچ وقت PS3 رو فراموش نمی‌کنم!.

عنوانی که قراره آخر Birth by Sleep معرفی بشه چی هست؟ آیا احتمال داره این سورپرایز همون KH3 باشه؟

خوب اگه من الان بگم که دیگه سورپرایز نمی‌مونه!

نظر شخص شما در رابطه با بازسازی و یا ساخت ادامه Final Fantasy VII چی هستش؟ فکر کنم شما بهتر از هر کس دیگه‌ای بدونید که طرفداران سرسخت FF بی‌صبرانه منتظر ساخت این عنوان هستن. آیا تصمیم ندارید فکری به حال ان‌ها بکنید؟

بحث در رابطه با ساخت شماره جدید و یا بازسازی FFVII یک مساله خیلی مهمی هست که به این راحتی‌ها نمیشه در رابطه با ان نظر داد. این بازی به قدری محبوب هست که نمیشه در رابطه با ان ریسک کرد اما خوب از مدت‌ها قبل این بحث‌ها توی شرکت بوده. من نمی‌خوام نا امیدتون کنم و یا امید الکی بهتون بدم اما شاید در آینده خبر‌های خوبی در این رابطه بشنوید!. همه چیز احتیاج به زمان و تصمیم افراد مربوطه داره.

آیا خبری از ساخت Advent Children 2 خواهد شد؟ اصلا چه فکری برای Cloud Strife دارید؟

حالا یه فکری هم در رابطه با Cloud Strife می‌کنیم!، زیاد عجله نکنید!.

به عنوان آخرین سوال پیامتون برای میلیون‌ها گیمر ایرانی و کاربران سایت Bazicenter که جزو طرفداران سرسخت سری Final Fantasy هستن چی هست؟

من خیلی خوشحالم که می‌بینم بازی‌های ما در ایران هم طرفدار داره و باید بگم که به حمایت از ما ادامه بدید چون این تشویق‌های شما هست که به ما انگیزه کار می‌ده. مطمئن باشید با نمایش Versus همتون رو ذوق زده خواهیم کرد!.

خیلی ممنون از این که وقت با ارزشتون رو به سایت ما اختصاص دادید!

منم خیلی خوشحالم که تونستم جواب سوالات شما رو بدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا