اخبار بازی

مایکل پکتر: عدم پشتیبانی PS4 Pro از بلوری‌های 4K نکته‌ای منفی تلقی نمی‌شود

 هنگام رونمایی از کنسول میان نسلی PS4 Pro و اعلام عدم پشتیبانی این کنسول از دیسک‌های 4K ورودی، بسیاری از این تصمیم سونی ناامید شده و به آن اعتراض کردند. اما به نظر می‌رسد مایکل پکتر این مورد را یک نکته‌ی منفی نمی‌داند.

کنسول Xbox One S شرکت مایکروسافت قادر به اجرای دیسک‌های بلوری 4K می‌باشد و هم اکنون نیز در بازار موجود است، از سوی دیگر اما کنسول PS4 Pro تا ماه نوامبر میلادی وارد بازار نخواهد شد و سونی فکر می‌کند استریم ویدئوهای 4K مهمتر از پشتیبانی از دیسک‌های 4K است.

مایکل پکتر، تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدئویی، اخیراً گفتگویی با وب‌سایت GamingBolt داشته و در جریان آن گفته که عدم پشتیبانی PS4 Pro از دیسک‌های 4K خیلی نکته‌ی منفی‌ای برای این کنسول محسوب نخواهد شد؛ دیدگاهی مشابه دیدگاه سونی.

وی گفته:" آخرین باری که شما یک DVD یا بلوری اجاره کرده‌اید کی بود؟ اکثراً دیسک‌های DVD را خریداری نمی‌کنند – بسیار خوب، با اینکه نباید بگویم اما، خرید و فروش دیسک‌های بلوری نسبت به سال‌های گذشته 50  درصد کاهش یافته است – دیسک‌های UHD نیز 5 درصد کاهش فرش داشته‌اند؛ بنابراین چه کسی به این موضوع اهمیت می‌دهد؟

شما در مورد یک چیز کوچک صحبت می‌کنید، چرا باید از چیزی که در حال منسوخ شدن است در ساخت یک کنسول استفاده کرد؟ در حال حاضر، مایکروسافت تصمیم گرفته تا از این امکان استفاده کند، من به این خاطر که امکانی را [ درکنسول‌شان] قرار داده‌اند که در حال منسوخ شدن است، آن‌ها را تحسین می‌کنم و برایشان احترام قائلم. اما من فکر نمی‌کنم که این مورد برای کسی اهمیتی داشته باشد، من واقعاً اینطور فکر نمی‌کنم."

آیا شما نیز دیدگاهی مشابه پکتر و سونی دارید و عدم پشتیبانی از دیسک‌های 4K بلوری را نکته‌ای منفی برای PS4 Pro نمی‌دانید؟

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا