اخبار بازی

مایکروسافت: ما به دنبال ساخت بازی های فرست پارتی هستیم

در این چند سال اخیر شاهد انحصاری شدن عناوین مختلف «ترد پارتی» بر روی کنسول‌های شرکت سونی و مایکروسافت بوده‌ایم. دو شرکت مایکروسافت و سونی با اجرا سیاست خاص خودشان از جمله نبود استودیو فرست پارتی برای ساخت بازی در سبک مورد نظر، جذب مخاطب بیشتر و … دست به انحصاری کردن عناوینی که مدت‌ها طرفداران آن‌ها منتظر عرضه آن بوده‌اند، زده‌اند. دو عنوان «Street Fighter V» و «Rise Of Tomb Raider» از جمله آخرین عناوینی بودند که دو شرکت مایکروسافت و سونی آن ها را به انحصار کنسول‌های خود درآوردند. اما به نظر می‌رسد در آینده کمتر شاهد انحصاری کردن عناوین «ترد پارتی» حداقل از جانب مایکروسافت خواهیم بود. در ادامه با سایت بازی‌سنتر همراه شوید.

«فیل اسپنسر» مدیر بخش Xbox در آخرین مصاحبه خود در خصوص برنامه‌ها و استراتژی شرکت مایکروسافت در قبال کنسول Xbox One گفت:
«استراتژی من بیشتر در حوضه فرانچایز های فرست پارتی خودمان می‌چرخد و من بر روی فرنچایز هایی که خودمان صاحب آن‌ها هستیم، سرمایه گذاری می‌کنم و احتمالا در آینده کمتر شاهد انحصاری کردن عناوین ترد پارتی از جانب مایکروسافت خواهیم بود. من می‌خواهم روابط قوی برای بازی‌های ترد پارتی داشته باشیم اما پرداخت پول زیاد برای انحصاری کردن عناوین ترد پارتی در استراتژی‌های بلند مدت ما قرار ندارد.»

در ادامه فیل اسپنر به عنوان «Rise Of Tomb Raider» اشاره کرد که جزو یکی از بازی های ترد پارتی است که به صورت انحصار زمانی برای کنسول‌های Xbox منتشر خواهد شد. 
«امسال، در حقیقت ما Halo 5, Forza 6, Gears Of War و Fable را منتشر می‌کنیم. ما با انجام این کار در واقع بهترین لاین آپ تاریخ Xbox درخصوص فرنچایز های مربوط به مایکروسافت را ساخته‌ایم. داشتن Rise Of Tomb Raider در این لاین آپ عالی است اما هدف ما سرمایه گذاری بر روی عناوین فرست پارتی خودمان است. شما این را در گیمز کام امسال خواهید دید. بازی‌های فرست پارتی در واقع هدف اصلی و هسته استراتژی ما است.»

با این تفاسیر به نظر می‌رسد در نمایشگاه گیمز کام امسال باید انتظار معرفی عناوین فرست پارتی جدیدی را برای کنسول Xbox One داشته باشیم. 
گیمز کام امسال در تاریخ 4 ماه اگست برگذار خواهد شد. 

منبع

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا