اخبار بازی

فروش کنسول Xbox One از PS4 در ماه سپتامبر میلادی بیشتر بوده است

به نظر می‌رسد مایکروسافت در این چند ماه دوران موفقیت‌ آمیزی را سپری می‌کند چرا که طبق گزارش‌های ماهیانه توسط تحلیلگران بازار کنسول‌ها، فروش کنسول Xbox One از Playstation 4 سونی پیشی گرفته است.

گروه NPD اخیراً گزارش داده که کنسول Xbox One پرفروش‌ترین کنسول ماه سپتامبر میلادی در آمریکا بوده است. این سومین ماهی‌ست که فروش Xbox One نسبت به Playstation 4 بیشتر بوده است.

دلیل موفقیت اخیر مایکروسافت را می‌توان عرضه‌ی کنسول Xbox One S نامید چرا که این کنسول که نسبت به نسخه‌ی اصلی Xbox One کوچک تر است از پخش کننده‌ی دیسک‌های 4K بلوری و ویژگی HDR پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت با ارسال بیانه‌ای به وب‌سایت VentureBeat اعلام کرد که کنسول Xbox One در ماه سپتامبر در انگلستان نیز به عنوان پرفروش ترین کنسول بازار شناخته می‌شود. Xbox One تنها کنسول نسل هشتمی‌ست که در ماه سپتامبر میلادی در مقایسه با سپتامبر سال گذشته [2015] در مناطقی نظیر آمریکا، انگلستان و استرالیا با افزایش فروش مواجه بوده است.

بازی Forza Horizon 3 نیز به عنوان پر فروش ترین بازی first party این ماه شناخته شده است. این بازی با تحسین منتقدین و بازیکنان همراه بوده که آنرا یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ امسال نامیده‌اند.

با این حال مشاهده‌ی رقابت مایکروسافت و سونی در ماه اکتبر [ماه فعلی] جالب توجه خواهد بود چرا که مایکروسافت بازی محبوب Gears of War 4 را در چنته دارد و از آن سو سونی اقدام به عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی Playstation VR کرده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا