اخبار بازی

عنوان Cyberpunk اشتباهات The Witcher 2 را تکرار نخواهد کرد

کمپانی مشهور CD Project Red، سازنده ی سری عنوان های The Witcher اعلام کرد که برای پروژه ی جدید خود که یک عنوان نقش آفرینی است، فکرهای زیادی در سر دارد و از اشتباهات The Witcher 2 درس گرفته و تصمیم دارد نکات مهم و المان های عالی داستان The Witcher را وارد عنوان جدید خود کند تا گیمرها در طول بازی احساس سردرگمی و پیچیدگی بیش از حد نداشته باشند. این کمپانی در طی مصاحبه ای با سایت Gamasutra اعلام کرد که برای بهتر جلوه دادن و همچنین گنجاندن مخاطب در دنیای نقش آفرینی اقدامات بیشتری لازم است.

جناب آقای Marcin Iwinski که یکی از مسئولین این استدیو می باشد، در طی صحبت هایی گفت: "ما پس از عرضه ی The Witcher 2 چزهایی را فهمیدیم که آنها را به چشم نکته برداشت می کنیم. ما فهمیدیم که روایت داستان در بازی نباید بیش از حد پیچیده باشد تا گیمرهای متوسط و آماتور نیز به بازی جذب شوند و از داستان آن لذت ببرند. ما در نسخه ی اول عنوان The Witcher مخاطبان را در اواسط داستان رها کردیم و فکر کردیم که همه ی گیمرها متوجه می شوند که جریان از چه قرار است اما پس از عرضه ی بازی با حجم وسیعی از انتقادات در مورد داستان بازی رو به رو شدیم که بیشتر آنها در مورد روایت بد داستان بازی بود."

"هنگام ساخت The Witcher 2 تصمیم گرفتیم که داستان را طوری روایت کنیم که برای همه قابل هضم باشد. در نسخه ی Xbox 360 نکاتی را اضافه کردیم که داستان بازی روایت بهتری داشته باشد و همه ی مخاطبین در جریان کامل داستان قرار گیرند. در ادامه برای نسخه ی PC هم این نکات رعایت شد و نواقص آن برطرف گردید و در این امر موفق بودیم. پس از عرضه ی هر دو نسخه ی The Witcher نکاتی را فهمیدیم که برای ساخت Cyberpunk حتمآ آنها را رعایت خواهیم کرد و سعی می کنیم داستان بازی را بدون نقص جلوه دهیم. در Cyberpunk قصد داریم داستانی را پیاده سازی کنیم که بسیار پر مفهوم و عمیق باشد. البته گیمرها نیز حتمآ باید به تک تک جزئیات داستان بازی دقت کنند تا کاملآ در جریان همه ی نکات داستان بازی قرار گیرند تا داستان بازی به بهترین روش ممکن برایشان روایت شود."

اما در ادامه ی این مصاحبه، رئیس بخش بازاریابی این شرکت یعنی جناب آقای Michal Platkow-Gilewski نیز لب به سخن گشود و اعلام کرد: "داستان این بازی ساده نیست. ممکن است در بعضی از قسمت ها کمی پیچیدگی با داستان همراه شود اما این سلیقه ی گیمرهاست که تا چه حد دوست دارند داستان پیچیده باشد ؟! بازیکنان باید خودشان انتخاب کنند که چقدر می خواهند به عمق داستان بازی وارد شوند ؟! اگر آن ها گیمر حرفه ای هستند، می توانند به سختی در آن غرق شوند و اگر گیمر تازه کار هستند، هنوز هم می توانند کاراکتر ها و داستان بازی را درک کنند، اما به شیوه ای دیگر که در این صورت مسیر گیمرهای هاردکور با گیمرهای Casual کاملآ متفاوت می شود."

"البته برای اینکه سو تفاهمی ایجاد نشود باید بگویم این بدین معنی نیست که می خواهیم بازی را ساده کنیم. به هیچ وجه. اما برای برخی مخاطبین، منحنی فهمیدن داستان (منظور روایت داستان) باید بهبود پیدا کند. مخصوصآ معرفی دنیای جدید باید بهتر صورت گیرد."

عنوان Cyberpunk که یک عنوان نقش آفرینی می باشد، توسط CD Project Red در حال ساخت است و داستان آن در آینده اتفاق می افتد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا