اخبار بازی

عرضه بازی‌های انحصاری Xbox One برای PC بستگی به سازنده دارد

با تایید عرضه بازی‌های «Quantum Break» و «Forza Motorsport 6: Apex» برروی «Windows 10»، سوالی ذهن طرفداران این پلتفرم را مشغول کرده است، آیا بازی‌های عرضه شده مثل «Halo 5» و عناوین آینده Xbox One نیز برای PC تایید خواهند شد؟ در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

«Phil Spencer»، رییس بخش «Xbox»، در طی کنفرانس «Build 2016» به این سوال پاسخ داد. او اعلام کرد که تمامی بازی‌های انحصاری آن‌ها برای هردو پلتفرم عرضه نخواهند شد و ساخت آن‌ها برای هر پلتفرمی بستگی به سبک و نوع آن دارد. اسپنسر برای مثال به بازی «Ashes of the Singularity» اشاره کرد و گفت با اینکه بزودی قابلیت پشتیبانی از موس و کیبورد به Xbox One اضافه خواهد شد، این بازی برای کنسول‌ها مناسب نیست: «اگر ما قابلیت استفاده از موس و کیبورد را به کنسول اضافه کنیم – که خواهیم کرد – و بعد شما Ashes of the Singularity را دانلود کنید و برروی مانیتور خود بازی کنید، آیا این یک بازی برای کنسول است یا PC؟ من نخواهم گفت هردو، زیرا به نظر من بعضی از مردم دوست دارند این بازی‌ها را جلوی مانیتور با موس و کیبورد انجام دهند و من دوست دارم کسی باشم که آن بازی‌ها را می‌سازد.»

اسپنسر معتقد است که بازی‌هایی مانند Forza 6، Quantum Break و Rise of the Tomb Raider برای هردو پلتفرم مناسب‌اند. او اشاره کرد که قانونی برای عرضه بازی‌ها برای تمام پلتفرم‌ها ندارد: «من دوست ندارم که همچین قانونی برای بازی‌هایمان داشته باشیم. چون در این صورت با یکسری از بازی‌ها مواجه می‌شویم که به پلتفرمی تعلق ندارند و طرفداران را راضی نمی‌کنند و باعث می‌شوند که آنها فکر کنند همه چیز باید برای هردو پلتفرم عرضه شود.»

«اگر بازی برای هردو پلتفرم مناسب باشد، شما می‌توانید منتظر عرضه آن برای پلتفرم خود باشید، البته این بستگی به نظر و میل سازنده آن بازی نیز دارد.»

اسپنسر همچنین در مورد Halo 5 گفت که این عنوان از اول برای عرضه برروی کنسول توسعه داد شده است (منظور اینکه بازی برای Xbox One طراحی شده و احتمال زیاد برای عرضه روی PC برنامه ندارند.) ولی از آن طرف «Halo Wars 2» درحال توسعه برای هردو پلتفرم Xbox و PC است: «در مورد Halo اول شخص برای PC، ما فرصت‌های خیلی زیادی را در آینده داریم و من نمی‌خواهم به عناوین گذشته مثل Halo 5 نگاه کنم. این به این معنا نیست که بازی‌هایی که در گذشته عرضه کردیم هرگز برروی PC نخواهند آمد ولی من ترجیح می‌دهم به آینده و برنامه‌های پیش‌رو تمرکز کنم.»

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا