اخبار بازی

طراح Far Cry 3: نادیده گرفتن علل خشونت یک اشتباه است

سازنده بازی Far Cry 3 یعنی Ubisoft Montreal در جریان نمایشگاه E3 نمایشی مملو از خشونت از بازی را به معرض دید قرار داد، اما طراح اصلی بازی آقای مارک تامپسون (Mark Thompson) در صحبتی که با سایت VG247 داشته است، عنوان کرد که خشونت تا زمانی در بازی توجیه پذیر است که دلیلی قانع کننده برای آن وجود داشته باشد. آقای تامپسون در توضیح موضوعی که او آن را خشونت توجیح پذیر می نامد عنوان کرده است : "خشونت و ارزش های هنری بازی آن چنان هم با یکدیگر ناسازگار نیستند. بیشتر موضوع سر این است که شما چقدر با مردم در بازی ها صادقانه رفتار می کنید." او در ادامه این نکته را عنوان کرد: "اشتباهی که به سادگی ممکن است هر بازی مرتکب آن شود این است که تعریفی برای خشونت ارائه ندهند و این مساله را بی اهمیت جلوه بدهند. این گونه است که شاهد خواهیم بود شخصیت اصلی بازی ده ها نفر را بی دلیل می کشد. اگر شما این مساله را نادیده بگیرید که ساختار اصلی بازی از بازیباز درخواست انجام چه کاری را دارد یا این که این گونه نشان بدهید که بازیباز با کشتن افراد جایزه ای را بدست نخواهد آورد، در آن زمان است که نقص های روایت داستانی شما نمایان می شود."
سوال بعدی که از او پرسیده شده بود این است که در کجای داستان خشونت می تواند به راحتی در داخل داستان جای بگیرد؟ او در توضیح جواب این سوال گفته است : "اگر شخصیت ها در بازی نتوانند واکنش مناسبی را نسبت به خشونتی که توسط بازیباز ایجاد می شود از خود ارائه کنند پس آن جاست که ما با یک ضعف در طرح اصلی داستان بازی روبرو هستیم، که بطور مشخص ریشه در ماهیت تعاملی بازی ها دارد. قبلا اشاره کردیم که در این صورت انگار بازی بر مبنای کشتن نوشته باشیم. بازی در این مورد قضاوت نمی کند که چه چیزی درست است و چه چیزی غلط است، هم چنین بازی در این مورد که نقشی اخلاقی را بازی کند هم گام بر نمی دارد بلکه ما شخصی را داریم که تا بحال کسی را نکشته است ولی برای نجات جان خود و نزدیکترین دوستانش مجبور به انجام این عمل می شود."
او در ادامه عنوان کرد: "با در نظر گرفتن این مسایل، این کشتن ها نقش اساسی در روایت داستان بازی ایفا می کنند. اگر اینگونه نبود در هر لحظه از گیم پلی بازی ما شاهد ضعف هایی در بخش های هنری و ادبی روایت داستان بودیم، در واقع این داستان بیشتر از زاویه اعمال بازیباز روایت می شود."
عنوان Far Cry 3 در تاریخ 30 نوامبر بر روی پلتفرم های PC ،PS3 ،XBOX360 در انگلستان عرضه خواهد شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا