اخبار بازی

شرکت EA معتقد است کنسول‌های میان نسلی برای این صنعت مفیدند

کنسول میان نسلی PS4 Pro هم‌اکنون در بازار موجود است و کنسول Xbox Scorpio [نامی رسمی ندارد] نیز سال آینده وارد بازار خواهد گردید؛ دو کنسولی که نسل بعدی کنسول پیشین خود محسوب نمی‌گردند و تنها به عنوان نسخه‌ای ارتقا یافته شناخته می‌شوند. این مفهوم پیش از این برای دستگاه‌هایی نظیر رایانه‌های شخصی، بازی‌های آرکید و دستگاه‌های دستی وجود داشته و دارد اما برای کنسول‌های خانگی یک مفهوم جدید تلقی می‌گردد. مدیر مالی شرکت EA، Blake Jorgensen، معتقد است وجود این کنسول‌های میان نسلی و این وضعیت جدید برای صنعت بازی‌های ویدئویی مفید خواهد بود.

وی معتقد است سازگاری متقابل نسخه‌های متعدد از یک کنسول، که به عنوان یک خانواده شناخته می‌شوند، امری مهم و قابل توجه است:" من فکر می‌کنم این مورد هم برای بخش سخت افزاری این کسب و کار و هم برای بخش نرم افزاری نشانه‌ای خوب است. مصرف کنندگان به دستگاه‌های قدرتمند تر و سریعتری دست می‌یابند و در عین حال نگرانی‌ای بابت بخش نرم افزاری نخواهند داشت."

او اشاره کرد که این مهم باعث خواهد شد تا هم ناشرین و هم توسعه دهندگان بهتر از گذشته انتقال از یک نسل به نسل دیگر را مدیریت کنند. بنابراین مشکلاتی که معمولاً هر توسعه دهنده در شروع یک نسل با آن دست و پنجه نرم می‌کند برطرف می‌گردد و در نتیجه این مهم به نفع مصرف کنندگان تمام خواهد شد.

عده‌ای کمی با این طرح دو شرکت سونی و مایکروسافت مخالفت دارند، اما از آنجایی که تغییری در وضعیت بازی‌های این پلتفرم‌ها ایجاد نمی‌شود بنابراین نباید نگرانی‌ای خاصی در این مورد داشته باشیم. اگرچه اتخاذ سیاستی اشتباه از سوی هر دو شرکت نیز می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی گردد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا