اخبار بازی

شرایط پذیرش دانشجو در رشته گیم در دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد


دانشگاه علمی کاربردی با توجه به شرایط رشته تحصیلی دیپلم  و گواهی سلامت و سایر موارد قانونی،  اقدام به پذیرش دانشجو می کند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، شرایط پذیرش دانشجوعلمی و کاربردی، دارا بودن شرایط عمومی تحصیل در نظام آموزش عالی، دارندگان دیپلم کامل متوسطه در رشته¬های ریاضی-فیزیک، علوم تجربی و فنی،حرفه¬ای و کاردانش (منحصراً رشته¬رایانه ای ) به شرط گذراندن دروس جبرانی ردیف-های 1، 2 و 3 مندرج در جدول دروس پیش¬نیاز، پذیرش می شوند.
دارندگان دیپلم فنی-حرفه¬ای و کاردانش (منحصراً رشته¬های انیمیشن، گرافیک، نقاشی، سینما، نمایش، موسیقی، پشتیبانی صحنه، صنایع دستی) به شرط گذراندن دروس جبرانی ردیف¬های 4 و 5 مندرج در جدول دروس پیش¬نیاز پذیرش خواهندشد.
همچنین دارندگان پایان مدارک تحصیلات متوسطه به شرط گذراندن همه¬ دروس جبرانی ردیف¬های 1، 2، 3، 4 و 5 مندرج در جدول دروس پیش¬نیاز، در صورت  قبولی در آزمون ورودی و قبولی در مصاحبه پذیرش خواهند شد.
دوره کاردانی فنی بازی¬سازی رایانه¬ای-کارگردانی فنی، مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه‌ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های عمومی و فنی به دو بخش «آموزش در مرکز مجری» و « آموزش در محیط کار» تقسیم ‌می‌شود.
مجموع واحدهای دو دوره 72 واحد و مجموع ساعات آن نیز 2064 ساعت است  که در طول حداقل 2 و حداکثر 3 سال قابل اجرا است.
بخش آموزش در مرکز مجری شامل 67 واحد، معادل 1552 ساعت است. هر واحد نظری معادل16 ساعت، هر واحد آزمایشگاهی معادل 32 ساعت، هر واحد کارگاهی و پروژه  معادل 48 ساعت در طول هر نیمسال است.  طول هر ترم، 16 هفته، معادل یک نیمسال تحصیلی است.
همچنین، بخش عملی آموزش عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که دانشجو به منظور تسلط عملی و درک کاربردی از آموخته های خود در آغاز، حین و پایان دوره تحصیلی،‌در محیط کار واقعی  انجام می دهد. این بخش شامل یک درس کاربینی و دو درس کارورزی در مجموع به میزان 5 واحد، معادل 512  ساعت است.
هر واحد کاربینی معادل 32 ساعت و هر واحد کارورزی معادل 120 ساعت است.
نخستین مرکز دانشگاهی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بهمن ماه سال جاری آغاز به کار می کند .
بنیاد ملی بازی های رایانه ای برنامه های آموزشی خود را پیشتر با تاسیس انستیتو ملی بازی سازی به عنوان نخستین مرکز تخصصی آموزش ساخت بازی در کشور، آغاز کرده است.
برنامه ریزی جهت ارتقای رشته های تحصیلی یاد شده به سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در دستور کار این بنیاد  قرار دارد.
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا