اخبار بازی

شخصیت پشت پرده Alan Wake

بازیگری به نام Ilkka Villi،‌ دست راستش را بلند کرده و انگشتش را به سوی دوربین نشانه می‌رود، ابروهایش در هم کشیده می‌شوند و گوشه لب‌هایش کمی رو به پایین می‌روند، او تجسمی از Alan Wake است.

او چه شخصیتی دارد که باید به مدلی برای یک بازی تبدیل شود؟

Villi مردی 32 ساله و یک بازیگر فنلاندی می‌باشد که اخیرا در یکی از تئاتر‌های شهر کار می‌کرد. او در فیلم‌های مانند Promise، Tali-Ihantala و Pelican-man ایفای نقش کرده است.

Alan Wake بازی‌ایست که توسط استدیوی فنلاندی و خوش نام Remedy در حال ساخت است. این بازی از سال 2004 کلید خود و طرفداران بیشماری پیدا کرده که بی‌صبرانه در انتظارش هستند.

بازی‌های سری Max Payne که در سال‌های 2001 و 2003 منتشر شده بودند، چیزی بیش از 7 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش کردند و این موفقیت بزرگ، به شرکت کوچک Remedy انگیزه‌ای داد که بدون فوت وقت به سراغ پروژه بعدی خود بروند.

Ilkka Villi می‌گوید:” شخصیت Alan Wake به عنوان یک نویسنده، از تمام جوانب مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. حتی ته‌ریشی که او دارد به خاطر هدف مشخصی برای او قرار گرفته است”.

شروع ماجرا
وقتی که تیم Alan Wake برای اولین بار با Villi تماس گرفت، او در ذهن خود به شخصیتی شبیه به ماریو فکر می‌کرد. او اطلاعات زیادی در مورد بازی‌ها نداشت و نمی‌دانست که قصد و هدف Remedy چیست.

او برای تست دادن آماده شد و وقتی که سازندگان گفتند که از او خوششان آمده، Villi وارد کار شد. آن‌ها بازی Max Payne را به او دادند تا به خانه ببرد و بازی کند.

” من که خیلی مشتاق بودم، سریعا بازی راشروع کردم و چند ساعت بعد… اسیر آن شده بودم. تازه می‌فهمیدم که اتمسفر و جو یک بازی چقدر می‌تواند قوی باشد. گاهی حس می‌کردم که سرما در درون ستون فقراتم رخنه کرده است.”

اولین باری که Villi برای برداشت صحنه‌های بازی دست بکار شد در ابتدای سال 2005 بود. او پس از آن چندین بار با Remedy ملاقات داشت که آخرین بار در بهار سال پیش بود. ایفای نقش در یک بازی ویدئویی قابل مقایسه با شغل بازیگری معمولی نیست. همه صحنه‌ها در مقابل پرده‌آبی و در محیطی مجازی برداشت می‌شوند.

” در واقع باید بگویم که این شغلی است که شما مدام در حال قیافه گرفتن و اجرای ژست‌های مختلف هستید. من روی یک صندلی می‌نشستم و چهر‌ه‌ام از جهات مختلف اسکن می‌شد. همچنین مسئولین حالت‌ها و احساسات متفاوتی را برای موقعیت‌های مختلف بازی نیاز داشتند. برای مثال وقتی که کارکتر در تنگنا بود و یا خطری او را تهدید می‌کرد و این یکی از قسمت‌های پیچیده کار بود”.

از سوی دیگر او اظهار می‌کند که به خاطر قبول این پروژه بلند پروازانه بسیار خوشحال است.

” شما در فنلاند غیر ممکن است که بتوانید پروژه‌ای سینمایی به این عظمت بدست آورید. فیلم‌های فنلاندی به هیچ وجه چنین گستردگی و توزیع وسیعی ندارند”.

اگر همه چیز خوب پیش برود، Villi و Alan Wake بزودی محبوب میلیون‌ها بازیباز در سراسر جهان خواهند شد.

” من پوستر‌های Alan Wake را در نمایشگاه‌های مختلف بازی که در سال‌های پیش برگزار می‌شدند، دیده‌ام. من فکر می‌کنم این بازی بهترین جایی است که من می‌توانم در آن تجربه‌ای شبیه به عناوین هالیوود داشته باشم”.

Villi تنها بازیگر فنلاندی پروژه Alan Wake می‌باشد و بقیه بازیگران و حتی صداگذاران از ایالات متحده خواهند بود.

کابوس‌های یک نویسنده
Villi در طول این پروژه ارتباط نزدیکی با Sam Lake، نویسنده بازی داشت و در مورد شخصیت Alan Wake و دنیایی که در آن زندگی می‌کند با هم بحث و تبادل نظر می‌کردند. Same Lake همچنین اولین کسی بود که Max Payne را به دنیای بازی آورد. او می‌گوید Max Payne استیلی شبیه به فیلم‌های ماتریکس و John Woo دارد که با اتمسفر فیلم‌هایی شبیه Noir مخلوط شده است. نتیجه کار یک بازی سینمایی و اکشن بی‌سابقه و عالی بود که به خوبی تا انتهای خط رفت.

او توضیحات دیگری در مورد AW می‌دهد: این بار بازی Alan Wake شبیه به یک سریال تلوزیونی خواهد بود. ایده این بازی مانند یک فصل سال است که چرخه روز و شب، ‌تغییرات را در آن بوجود می‌آورند. در این زمینه Alan Wake شباهتی به مکس‌پین ندارد و یک open world به تمام معناست.

جزییات بازی با دقت در خفا و دور از دسترس نگه‌داری شد‌ه‌اند و حتی Ilkka Villi نیز داستان بازی را نمی‌داند. سایز و اندازه دنیای Bright Falls در کلاس و رتبه صنعت فیلم می باشد و شما با دنیایی بسیار وسیع روبرو خواهید بود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا