اخبار بازی

سیستم لایسنس بازی های Xbox One چگونه خواهد بود؟

بحث اجرا/عدم اجرای بازی های دسته دوم از اولین روز معرفی XOne تا الان یکی از داغ ترین مباحث، پیرامون کنسول های نسل جدید بوده که واقعاً انتقاد های بسیاری هم به دنبال داشته. بعد از صحبت های ضد و نقیض از افراد مختلف در طی چند وقت گذشته در مورد اینکه وضعیت بازی های دسته دوم برروی X1 چه خواهد شد و آیا باید پولی برای اجرای آنها پرداخت کرد یا خیر، مثل اینکه بالاخره مایکروسافت به صورت رسمی نحوه لایسنس کردن بازی ها برروی کنسول رو توضیح داده:

با معماری جدید ما، بازی های Xbox One سریعتر اجرا می شوند، از طریق سیستم cloud قابل دسترسی هستند و دیگر هیچ محدودیت فیزیکی برای سایز و فضای محتویات قابل ارائه وجود ندارد.

موارد زیر سیاست ها و قابلیت های پلتفرم ما در ارتباط با لایسنس بازی ها هستند. تمامی این موارد در هنگام عرضه کنسول در اواخر امسال در دسترس خواهند بود.

هر جور که دوست دارید بازی ها رو بخرید – برروی دیسک یا دیجیتالی – در همان زمان انتشار:
شما می توانید بازی های خود را در زمان انتشار به صورت سنتی برروی دیسک از مغازه ها خریداری کنید یا به صورت آنلاین از طریق Xbox Live دانلود کنید. دیسک ها هنوز یک راه عالی برای نصب سریع بازی ها هستند.

به مجموعه کامل بازی های خود بدون نیاز به دیسک آنها، روی هر کنسولی دسترسی پیدا کنید:
بعد از وارد شدن به Live و نصب بازی، شما می توانید بازی های خود را برروی هر Xboxی بازی کنید به دلیل اینکه یک نسخه دیجیتالی از بازی هم برروی کنسول و هم در cloud ذخیره می شود. برای مثال زمانی که شما در خانه دوست خود لاگین می کنید می توانید بازی های خود را بازی کنید.

بازی های خود را با سایر افراد موحود در خانه به اشتراک بگذارید:
دوستان و خانواده شما، آشنایان و مهمان ها همگی به تمامی بازی های شما دسترسی دارند. هرکسی می تواند بازی های شما را برروی کنسول شما بازی کنید، بدون نیاز به لاگین کردن کردن اکانت شما و یا اینکه اون افراد از خانواده شما باشند.

به خانواده خود در هر زمانی و هر مکانی دسترسی کامل به مجموعه بازی های خود بدهید:
Xbox One یک روش جدید برای دسترسی خانواده ها ایجاد کرده. تا حداکثر 10 نفر از اعضای خانواده شما می توانند با اکانتشان لاگین کنند و از مجموعه بازی هایی که شما به اشتراک گذاشته اید استفاده کنند. مثل الان که عضوی از خانواده شما می تواند بازی Forza شما را در خونه دوستش بازی کند. اما، الان نه تنها آن شخص می تواند از Forza، بلکه از کلیه بازی های به اشتراک گذاشته شده شما استفاده کند. شما به همراه یکی از افراد خانواده می توانید بازی هایتان را در هر زمانی بازی کنید.

تعویض و فروش بازی های دیسکی:
امروزه، یکسری از گیمر ها بازی های قدیمی خود را برای کسب پول یا منفعت می فروشند. ما Xbox One را طوری طراحی کرده ایم که ناشران بازی می توانند به شما اجازه دهند تا شما بازی های خود را در خرده فروشی های مشخصی بفروشید. مایکروسافت هیچ وجه اضافه ای از خرده فروشی ها، ناشران و یا مصرف کنندگان برای منتقل کردن لایسنس این بازی ها نمی گیرد.

بازی های خود را به دوستانتان بدهید:
Xbox One این امکان را می دهد تا ناشران به شما اجازه بدهند تا بازی های دیسکی خود را به دوستان خود بدهید. هیج وجهی برای این کار گرفته نمی شود، اما دو شرط وجود دارد: شما فقط می توانید بازی را به کسانی بدهید که حداقل 30 روز در لیست دوستان شما در Xbox Live بوده اند و هر بازی فقط یکبار می تواند به کسی داده شود.

در نقش ما به عنوان ناشر بازی، استدیو های مایکروسافت به شما اجازه می دهند تا بازی های خود به دوستانتان بدهید و یا آنها را در خرده فروشی های مشخص مبادله کنید. ناشران third party می توانند انتخاب کنند که اجازه فروش مجدد بازی را بدهند یا خیر و یا می توانند روابط تجاری یا وجه انتقال برای خرده فروشی ها تعیین کنند. مایکروسافت هیچ مزدی در این جریان دریافت نمی کند. به علاوه، ناشران third party می توانند به شما اجازه دادن بازی به دوستانتان را بدهند. اجاره یا قرض دادن بازی در هنگام عرضه اولیه کنسول موجود نیست، اما ما در حال بررسی شدنی بودن و احتمالان کار با شرکای خود هستیم.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا