اخبار بازی

سورپرایز SE و نومورا در انحصار PS3؟ آیا Kingdom Hearts 3 در حال ساخت است؟

مجله معروف ژاپنی، فامیتسو، در آخرین شماره خود (17 ژانویه) مصاحبه تقریبا مفصلی با آقای تتسویا نومورا، کارگردان سری Kingdom Hearts و Final Fantasy Versus XIII انجام داده است که حاوی اطلاعات جالبی در خصوص پروژه‌های در دست ساخت ایشون و تیمش و یک سورپرایز واقعا هیجان انگیز هست. بالاخره بعد از گذشت چند روز متن این مصاحبه روی شبکه وب پخش شد. با هم این مصاحبه را خواهیم خواند:

دسامبر سال گذشته یه تریلر 8 دقیقه‌ای از Kingdom Hearts 3D نشون دادید. با توجه به ان تریلر و اطلاعاتی که بعدا منتشر کردید، آیا واقعا داریم به تاریخ عرضه بازی نزدیک می‌شیم؟
تقریبا. چون ما عملا ساخت بازی رو چند سالی هست که شروع کردیم و از طرف دیگه ما امثال Kingdom Hearts 3D رو حتما برای عرضه داریم. ایندفعه تریلری که از بازی نشون دادیم شامل چیزهایی میشه که ما تو این مدت روشون کار کردیم. ما سعی داریم کاری ارایه بدیم که تمام توجه‌هارو به خودش جلب کنه.

 

می‌خوام یه چیزی از محتوای تریلری که نشون دادید بپرسم، مثل اینکه ریکو و سوار همزمان با هم توش شهر Traverse (دنیای اصلی بازی The world ends with you) از خواب بیدار می‌شن، نه؟
داری از چی صحبت می‌کنی؟ (همراه با خنده) اتفاقا این تریلر طوری تدوین شده که در مورد هر دو شخصیت توضیح بده. در واقع الزما چیزی که دیدید به این معنی نیست که داره همزمان با هم رخ می‌ده.

 

 border=0 src=https://nintendocharged.com/NChargedLibary/2011/09/01.jpg /></div><p>  </p><p> <b>توی </b><b>Traverse</b><b> ما </b><b>Neku</b><b> و بقیه شخصیت‌های بازی </b><b>The world ends with you</b><b> رو هم دیدیم، حالا از اینا که بگذریم پس </b><b>Reaper</b><b> ها کوشن؟</b><br/> خوب Reaper ها انجا نیستن اما اینکه چرا گیمرها امدن به این شهر؟ خوب یه دلیلی برای این موضوع وجود داره!</p><p>  </p><p> <b>مکالمه‌هایی که بین ریکو و سورا با شخصیت‌های </b><b>TWEWY</b><b> رد و بدل می‌شد خیلی بامزه و خنده دار بودن، مثل انجایی که </b><b>Shiki</b><b> سر ریکو داد کشید!</b><br/> خوب برای سورا و ریکو که توی یه جزیره بزرگ شدن، Neku و دوست‌هاش که از یه شهر خیلی مدرن میان خیلی متفاوت و عجیب هستن! من وقتی داشتم سناریو Versus رو می‌نوشتم همزمان نوشتن سناریو این بازی رو هم شروع کردم. احتمالا تحت تاثیر همدیگه قرار گرفتن!<br/> (توی تریلر بازی و حین مکالمات به صورت طنز شخصیت‌های دو بازی به تفاوت‌های همدیگه اشاره می‌کنن که مثل تقابل یک فرد روستایی با یک شهر نشین مدرن هست. حالا با توجه به اینکه Versus هم محیط‌هاش مدرن و امروزی هست نومورا با طعنه و به صورت مسخره آمیز داره میگه که شاید این دیالوگ‌هایی که نوشته تحت تاثیر Versus بوده)</p><p>  </p><p> <b>پس </b><b>Versus</b><b> باید خیلی فضای شاد و زنده‌ای داشته باشه، نه؟ (به شوخی. و با فرض اینکه </b><b>Versus</b><b> تحت تاثیر </b><b>KH3D</b><b> قرار گرفته باشه)</b><br/> شخصیت و موقعیت شخصیت‌های Versus خیلی خشک و جدی هستن. برای همین من ]موقع نوشتن سناریو بازی[ چندان نمی‌تونستم دوام بیارم به همین دلیل سعی کردم دیالوگ‌هارو پر از شوخی کنم! (با خنده)</p><p>  </p><p> <b>با توجه به چیزی که توی تریلر بازی (</b><b>KH3D</b><b>) نشون دادید به نظر می‌رسه که این </b><b>Neku</b><b> و دوست‌هاش هستن که به سورا و ریکو یاد می‌دن چجوری </b><b>Dream Eater</b><b> هارو بگیرن، نه؟</b><br/> دقیقا! چون شهر Traverse اولین دنیایی هست که شخصیت‌های بازی درش قدم می‌زارن.</p><p>  </p><p> <b>تو تریلر یه سری دنیای دیگه رو هم نشون دادید مثل دنیای پینوکیو و </b><b>Tron: Legacy</b><b>.</b><br/> توی دنیای پینوکیو محیط‌های خیلی زیادی مثل چادرهای سیرک رو می‌بینید که سورا می‌تونه توی ان‌ها گشت و گذار کنه. در مورد دنیای Tron هم بزودی اطلاعاتی خوبی ازش منتشر می‌کنیم. پس خواهش می‌کنم اخبار مربوط به بازی رو دنبال کنید.</p><p>  </p><p> <b>مثل اینکه وقتی گیمرها به وسط صفحه کنسول ضربه می‌زنن وارد یه سری </b><b>Minigame</b><b> شلیکی (</b><b>Shooting</b><b>) می‌شن؟</b><br/> دقیقا! این چیزی هست که ما اسمش رو گذاشتیم Dive (شیرجه ضدن)! این سیستم یجورایی جایگزین Gummi Ship بازی‌های قبلی مجموعه هست.</p><p>  </p><p> <b>آن جایی که میکی پادشاه (</b><b>King Mickey</b><b>) با </b><b>Maleficent</b><b> (یکی از شخصیت‌های منفی مجموعه که اولین بار با </b><b>Birth by Sleep</b><b> وارد داستان شد – این لغت به معنی شیطان است) روبرو می‌شه خیلی توجه من و بقیه رو به خودش جلب کرد. این صحنه دقیقا تو چه برهه‌ای از زمان اتفاق می‌افته؟</b><br/> دقیقا بعد از ماجراهای Re: Coded و در زمان همین 3D. از وقتی که میکی Data Worlds رو بدست آورده Maleficent دنبال فرصت هست تا ان رو از چنگ میکی بیرون بکشه. این صحنه رو دقیقا اواسط بازی و ماجراهای سورا و ریکو می‌بینید.</p><p>  </p><div style=  border=0 src=https://www.disneyvillains.net/images/Maleficent.jpg></div><p>  </p><p> <b>Maleficent</b><b> برای سورا و بقیه اعضا گروه در مورد دشمنانی صحبت می‌کنه که قلبشون سرشار از نور خالصه و هفت </b><b>Keyhole of Sleep</b><b> رو آزاد می‌کنن. خوب این دشمن‌ها دقیقا کی هستن؟ آیا با بقیه اشخاص داستان ارتباطی دارن؟</b><br> جواب این سوال رو وقتی بازی رو انجام دادین می‌فهمین پس خواهشا حتما بازی رو بخرید! (با خنده!) اما گذشته از شوخی ایجاد کردن ارتباط‌های مرموز و سوال برانگیز بین شخصیت‌های مختلف داستان هدفی هست که ما بخاطرش داستان‌های جدیدمون رو می‌نویسیم و بازی می‌سازیم!</p><p>  </p><p> <b>خوب، پس حداقل می‌تونی در مورد </b><b>Lea</b><b>، شخصی که مبارزه میکی و </b><b>Maleficent</b><b> رو قطع کرد توضیح بدی؟</b><br> ان Axel هست که دوباره به فرم انسانی در امده (هورا!!!)! همچنین Zexion و Lexaeus هم به فرم انسانیشون برگشتن.</p><p>  </p><p> <b>این سه تا چیزی از خاطراتشون از زمانی که </b><b>Nobody</b><b> بودن یادشون مونده؟</b><br> آره!</p><p>  </p><p> <b>پس یعنی داری می‌گی که این </b><b>Heartless</b><b> ها (یعنی همون </b><b>Axel</b><b>، </b><b>Zexion</b><b> و </b><b>Lexaeus</b><b>) یه جایی از داستان شکست خوردن؟</b><br> خوب فقط خود سورا تا الان خیلی از Heartless هارو شکست داده! نداده؟ خوب شاید این سه تا یکی از همونایی باشن که سورا شکستشون داده و دوباره انسان شدن! (با خنده!) حتی وقتی خود سورا Heartless شد تبدیل به یه سایه معمولش شد. اطلاعات مربوط به اینا چندان مهم نیست! (داره می‌پیچونه!)</p><p>  </p><p style=  src=https://pics.livejournal.com/flame_flurry/pic/00017zf6 style=

 

باشه قبول. اما Xigbar و بقیه که اینجا نیستن….؟
توی این صحنه فقط این سه تا نشون داده میشن که دوباره انسان شدن اما بقیه اعضای گروه هم همراهشون هستن که نشون داده نشدن (اعضای گروه 13). توی بازی بین اینا گفت و گوهایی وجود داره که حتی کامل توضیح می‌ده چرا بعضی از اعضای گروه الان اینجا نیستن!؟! ان‌ها الان جایی هستن که برای اولین بار ناپدید شدن…. یعنی به عبارت صحیح‌تر جایی که قلبشون رو از دست دادن؛ در نتیجه همشون باید توی مرکز تحقیقات باشن! اما در کل یه سری از اعضای گروه بنابه دلایلی همراه با بقیه حضور ندارن که تو بازی مشخص می‌شه.

 

بعد از اینکه Axel ظاهر میشه و با میکی صحبت می‌کنه می‌گه که می‌خواد دنبال یه چیزی بگرده.
درسته!

 

خوب پس یعنی کل داستان 3D در مورد گروه XIII هست؟
داستان به سوالات حساسی در مورد اعضای این گروه و اتفاق‌هایی که براشون افتاد جواب می‌ده!

 

یه جای از تریلر Axel و Roxas و یه سری از شخصیت‌های عناوین قبلی مجموعه به صورت یک نمایش CG خیلی زیبا و هیجان انگیزنشون داده می‌شن.
ان صحنه آغازین بازی بود!

 

مثل اینکه تو این بازی میکی دوباره به صورت شاگرد جادوگری توی Fantasia World ظاهر می‌شه؟ (اشاره به مجموعه قدیمی از سری میکی موس که در ان میکی همراه با چوی جادوییش یک جادوگر بود!)
من خودم واقعا دوست داشتم یکی از مراحل بازی توی Fantasia World باشه. برای همین با دستیارم یاسوئه (Yasue – دستیار کارگردان) در این مورد صحبت کردم و به این ترتیب این اتفاق افتاد!

 

به نظر می‌رسه توی KH3D میکی علاوه‌بر Fantasia به دنیای سه تفنگ‌دار هم می‌ره که سورا هنوز واردش نشده؟
اینا برای زمانی هست که میکی در جست و جوی یک اطلاعات و دانشی بوده، مثل "در رویای سرزمین‌های گذشته".
 

 

یه مردی با چشمای طلایی و کت سیاه هست که توی Fantasia World هم سر و کلش پیدا می‌شه، این شخص کیه؟
این شخص مرموز همون کسی هست که توی نسخه Final Mix عنوان Birth by Sleep به عنوان غول آخر دیدیم! این شخص به هر مکانی که بره نیروهای شیطانی ان سرزمین سر و کلشون پیدا میشه! مثل Vanitas که بخاطر حضور این شخص ظاهر می‌شه و توی تریلر هم میشه دیدش.

 

من شانس این رو داشتم که دمو بازی رو تجربه کنم. به نظر من سیستم تغییر ناگهانی شخصیت‌ها موقع بازی کردن خیلی هیجان انگیز هست و گیمرهارو توی موقعیت‌های خیلی لذت بخشی قرار می‌ده.
بله شما توی این بازی می‌تونید هر جا که خواستید بین ریکو و سورا سوییچ کنید. البته اولش شما نمی‌تونید شخصیت مورد نظرتون رو انتخاب کنید و همه چیز اتفاقی هست. وقتی ما خودمون هم اولش داشتیم این سیستم رو تست می‌کردیم گیج شده بودیم و برامون جدید بود! وقتی که شخصیت‌هاتون عوض می‌شه می‌تونید با بدست آوردن یه سری جوایز جانبی خودتون تایین کنید که شخص بعدی کی باشه و به نوعی کنترل این روند رو در دستتون بگیرید.

 

توی دمو بازی بدون توجه به اینکه با کدوم شخصیت غول‌هارو شکست می‌دی مرحله‌ها تموم می‌شد. یعنی میشه فقط با یه شخصیت داستان رو برد جلو؟
نه این مدلی نمی‌شه بازی کرد! البته تا حدودی میشه روی یه شخصیت متمرکز شد اما همیشه باید این دوتا رو متعادل با هم ببرید جلو. اگه فقط روی یه شخصیت مانور بدید عملا از یه جایی به بعد دیگه نمی‌تونید بازی رو ادامه بدید.

 

آیا KH3D از بخش مالتی پلیر و وایرلس پشتیبانی می‌کنه؟
توی بازی یه بخی وجود داره که گیمرها می‌تونن Dream Eater هاشون رو به جون هم بندازن و با دوئل کردن انها رو ارتقا بدن! این سیستمی هست که تو بازی جدید گذاشتیم و البته از قبل برنامه داشتیم تستش کنیم!

 

خوب برای طرفداران بازی که مشتاقانه منتظر شنیدن خبری از تاریخ انتشار بازی و … هستن چه چیزی برای گفتن دارید؟
خوب باید بگم یکم دیگه برای عرضه بازی صبر کنن!

 

آیا ممکنه که پایان بازی با یه اتفاق ناگوار (مثلا مرگ یکی از شخصیت‌های مهم) قلب طرفداران رو جریحه دار کنه؟
پایان KH3D یکم غیر عادی هست. برای بازی پایان‌های مختلفی ارایه شد که هنوزم ادامه داره… خوب من فکر می‌کنم همشون خوب باشن! یعنی در واقع اولین پایانی که برای بازی در نظر گرفته بودیم خوب نبود چون خیلی در هم ریخته بود، بعد یه پایان دیگه برای بازی طراحی کردیم که انم یه چیزی داشت که به شدت منو اذیت می‌کرد! اما در نهایت ما سعی کردیم و می‌کنیم که اینبار یه پایان واقعا خاص برای بازی طراحی کنیم! در ضمن ما یه پایان مخفی مهم هم مثل Re: Coded داریم که به یکی از شوکه کننده‌ترین پروژه‌هامون مرتبط می‌شه! پس حتما این پایان‌های مخفی رو دنبال کنید!

 

Final Fantasy Theatrhythm در تاریخ 16 فبریه منتشر می‌شه. میشه یکمم در مورد این بازی صحبت کنید؟
مثل اینکه نسخه آزمایشی بازی تونسته خیلی موفق عمل کنه، برای همین من اصلا نگران این بازی و بازخوردش نیستم! ما می‌خواستیم با این بازی یه تجربه لذت بخش و مفرحی برای گیمرها فراهم کنیم. 10 روز قبل از عرضه بازی دمو دوم بازی هم در دست رس عموم قرار می‌گیره.

 

دمو دوم؟
آره! (با خنده) دمو دوم بازی دو تا آهنگ جدید داره و باید بگم که واقعا اعتیاد آوره. برای همین ما می‌خواستیم با اینکار به گیمرها نشون بدیم که سرگرمی و مفرح بودن یعنی چی تا انها این مهم رو واقعا احساس کنن!

 

بعد از اینکه نسخه اولیه بازی منتشر شد آیا برنامه‌ای برای عرضه آهنگ‌های جدید براش دارید؟
دقیقا! ما می‌خوایم این بازی رو تا انجا که جا داره و ممکن هستم سرگرم و کننده و تاره نگه داریم!

 

یه عنوان دیگه هم هست که شما کارگردانش هستید، آیا قصد دارید اطلاعاتی رو از روند ساخت Versus با خوانندگان به اشتراک بزارید؟
ما معرفی بازی رو برای یه روز دیگه گذاشتیم و در یک فرصت دیگه پیشرفت‌های بازی رو نشون خواهیم داد! پیشرفت گرافیک و "بیانگری" بازی نسبت به تریلری که سال گذشته نشون داید واقعا شگفت انگیزه!

 

شما قبلا گفته بودید که Versus هیچ صحنه نمایشی نداره اما بعدا گفتید که تو بازی هم صحنه‌های نمایشی هم زمان هست که میشه یه سری متن رو درش انتخاب کرد و … و هم صحنه‌های CG با کیفیت!
بله درسته. به درصد اگه بخوام بگم 70٪ صحنه‌های نمایشی Versus به صورت همزمان هستن و باقی به صورت CG.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا