اخبار بازی

سر انجامی تلخ برای Xbox 360 در ژاپن رقم خورد . “مرگ “

طبق خبری که سایت "Edge" ان را منتشر کرده است کنسول شرکت "Microsoft" یعنی "Xbox 360" دیگر در ژاپن فروش نمیکند و این کنسول هر سال نسبت به سال پیشش افت فروش بسیاری را تجربه میکند . در اصل از همان سال 2005 که مسئولان MS برای معرفی و فروش 360 قدم به سرزمین ژاپن گزاشتن دچار مشکل بودند و شناساندن این کنسول به مردان چشم بادامی به این آسانی ها هم نبود . از رنگ تا حرف اول دستگاه X برای مردان ژاپن خوشایند نبود و همین امر باعث خوب فروخته نشدن این کنسول در انجا بود .

بالاترین فروشن این دستگاه به گفته MS در ژوئن سال 2005 بود است که توانست 1.5 میلیون فروش داشته باشد که بعد از ان فروش 360 روبه نزول رفت و چیزی که شد طبق امار ارائه شده فروش این دستگاه نسبت به سال گذشته 46.7 درصد افت داشته و فقط توانسته 72,721 فروش داشته باشد ؛ و همین رکود خرید فروش در ژاپن باعث شده است تا فروشندگان این دستگاه از فروش 360 دست بردارند ، یکی از بزرگترین فروشندگان 360 در ژاپن یعنی "Geo" در طی خبری اذعان کرد دیگر به فروش این دستگاه در ژاپن دست نمیزند و در تایید گفتار این خرده فروش نیز "Yamada Denki" که فروشنده لوازم الکترونیکی در ژاپن میباشد نیز همین تصمیم را در مورد فروش 360 در ژاپن گرفته است .

اوضاع در ژاپن به هیچ وجه به وقف مراد 360 نیست و فروشندگان کوچک نیز از این امر ناراضی هستند و به فروش کنسول و بازیهای 360 به صورت معامله ای پرداخته اند تا بتوانند اجناس خود را به فروش برسانند ؛ که در مثال میتوان به این اشاره کرد که خیلی از بازیهای بزرگ X 360 در ژاپن فقط با قیمت 100 ین یعنی 1.30 دلار فروخته میشود و حتی گفته میشود باندل این دستگاه که برای بازی Halo: Reach بود با قیمتی 130 دلار به فروش رفته است .

هیچ وقت بازار ژاپن برای MS خوب و درامد زا نبود و در این اواخر میتوان گفت MS نتوانست بازار ژاپن را بدست اورد و در این کشور با شکست مواجه شد .
شایان ذکر است کنسول "PS3" نیز نسبت به سال گذشته افت داشته است که افت این کنسول نسبت به سال پیش 17.1 درصد بوده است .
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا