اخبار بازی

سران موتورهای گرافیکی ، دو غول سازنده انجین به تخریب یکدیگر دست زدند.


در حال حاظر در این نسل ما شاهد موتورهای گرافیکی قدرتمندی هستیم . از یک سو بازی سازان در رقابت برای بهتر جلوه دادن عنوان خود هستند و در دیگر سو غولهای سازنده موتور های گرافیکی نیز در صدد جلب توجه بیشتر کار و موتور گرافیکی خود میباشند .
چندی پیش از شرکت "Epic Games" ( سازنده موتور گرافیکی قدرتمند Unreal Engine) ، اقای "Mark Rein" یک مصاحبه ای با مجله "Edge" داشت ؛در این مصاحبه از وی سوال شد که ایا موتور "CryEngine" ، شما و موتور گرافیکی این شرکت تحت تاثیر قرار خواهد داد ؟! : وی نیز با خنده جواب داد: از این سوال بگزریم ، "Mark Rein در ادامه افزوده بود که در حال حاظر از این بابت که توانستیم به این مرحله برسیم بسیار خرسند هستیم ؛ واقعا دارای یک موتور گرافیکی قدرتمند هستیم و فکر میکنم توانسته ایم این قدرت را در اولین تصاویرمان و،  ویدئوهایی که پخش کردیم نشان دهیم . از پلتفرم موبایل گرفته تا دیگر پلتفرمها ، قدرت خودمان را نشان دادیم ". وی در اخر اذعان کرده بود دیگر شرکتها هم خوب کار میکنند ، در این مورد زیاد نمیخواهم حرف بزنم ولی دوست دارم را خاطر نشان کنم که ما همچنان بهترین هستیم (منظور موتور گرافیکی) .

دیری نگذشت جواب از سوی سران استدیو "Crytek" اقای جواد یرلی در مصاحبه با "Develop" داده شد . وی در این گفتگو اذعان کرد موتور گرافیکی "CryEngine 3" بهترین موتور گرافیکی میباشد که به زودی در دسترس تمامی پلتفرمها قرار خواهد گرفت و این موتور قدرتمند ترجیحی برای سازندگان نسل بعد خواهد بود .
"ما در قیاس با Unity و Epic ، ( منظور از Unity همان Unity engin میباشد ) در حال حاظر در این کُره خاکی تنها موتور گرافیکی هستیم که صد در صد به صورت real time هستیم , و برخی از مردم متاسفانه مفهوم real time بودن را دست کم میگیرن" .

وی در ادامه نیز چنین اذعان کرد که اگر شما از زاویه و دید یک گیمر به این قضیه نگاه کنید کارهایی که با موتور "CryEngine" ساخته شدند هرگز در" Epic و Unity engines" نمی توانید انجام دهید ؛ و اگر کمی بیشتر بنگرید چیزی که ایدتان میشود این است که CryEngine بهترین است .
و ی در اخر نیز اذعان کرد ما تمامی پلتفرمها را ساپورت خواهیم کرد .

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا