اخبار بازی

سرانجام Sonic the Hedgehog 4 معرفی شد!

سلام !
حتمآ پروژه Needlemouse رو یادتون هست :
1
2
پروژه ای که چند وقت پیش SEGA اون رو معرفی کرده و دل میلیونها هوادار معروف ترین جوجه تیغی دنیا رو به لرزه انداخت !

بالاخره این پروژه رمزگشایی شد و با اطلاعات داده شده توسط SEGA و تریلر پخش شده , طرفداران Sonic سر از پا نمیشناسن !
اسم کامل بازی Sonic the Hedgehog 4 هست که بیان گر خطی مشی جدید SEGA در احیای این شخصیت محبوب و قدیمیه. Sonic the Hedgehog 3 برای SEGA Genesis عرضه شد و این بازی جانشین خلف اون نسخه به حساب میاد.
Sonic 4 دارای گیم پلی 2 بعدی با جلوه های بصری و گرافیکی 3 بعدی هست. این بازی قراره در اپیزودهای جداگانه و فقط به صورت Downloadable (قابل دانلود) عرضه بشه و دارندگان کنسولهای PS3 , X360 و Wii میتونن تابستون امسال از انجام اون لذت ببرند.
===================
سایت Gamespot مصاحبه ای با Ken Balough از شرکت SEGA در این زمینه انجام داده که در زیر میخونین :
+ چرا عنوان بازی رو به این شکل انتخاب کردین ؟ آیا این بازی دنباله مستقیم سری بازیهای Sonic روی کنسول Genesis هست ؟
* فکر میکنم دلیل این انتخاب , ارزش بالای این بازی در احیای خاطرات قدیمی همه ما باشه. خیلی از ماها با کنسول Genesis بزرگ شدیم. خود من اولین روزی که با بازیهای Revenge of Shinobi و Moonwalker سرگرم شدم رو کاملآ به یاد میارم. Sonic 4 بعد از این همه سال و بعد از عرضه Sonic & Knuckles , دقیقآ همون بازی کلاسیکی هست که طرفداران قدیمی این شخصیت آرزوی اون رو داشتند. این بازی برای اونها ساخته شده و چیزی هست که سالها در رویای اون به سر می بردند.
از اونجایی که این بازی تجربه ای کاملآ جدید رو به ارمغان میاره و داستانی جدید رو بیان میکنه , ما اسم Sonic the Hedgehog 4 رو برای اون انتخاب کردیم.
+ در زیر نام بازی , عبارت Episode 1 به چشم میخوره. این عبارت معرف حالت اپیزودیک بازی هست ؟
* بله , این بازی رو میشه اولین بخش از دنیای جدید و بزرگ Sonic نامید. همون طور که داستان Sonic 3 در بازی Sonic & Knuckles به پایان رسید , این بار هم داستان جدید ما (که بزرگتر از قبل هم هست) با این بازی آغاز شده و با اپیزودهای بعدی ادامه پیدا میکنه. من مطمئن هستم که با پایان Episode 1 , طرفداران Sonic مشتاقانه منتظر Episode 2 خواهند بود.
+ چرا تصمیم گرفتین این بازی رو به صورت Downloadable عرضه کنین ؟
* در سالهای اخیر , شاهد تعداد زیادی از بازیهای کلاسیک بودیم که به عرصه کنسولهای نسل جدید قدم گذاشتند. بازیکنان در این گونه بازیهای قابل دانلود , میتونن با صرف هزینه ای اندک , تجربه ای ارزشمند داشته باشند. همچنین با این روش , طرفداران Sonic وقتی میبینن که ما به قول خودمون مبنی برای ساخت یک Sonic جدید با حال و هوای قدیمی و کلاسیک عمل کردیم , برای خرید بازیهای بعدی تشویق میشن.
+ به نظر میاد بازی از گرافیک 3 بعدی بهره میبره. چرا به جای این کار , تصمیم به ساخت نسخه ای با شکل و شمایل قدیمی ولی به صورت HD نگرفتین ؟ یا راه Capcom در ساخت بازیهای جدید Mega Man (که دقیقآ همون حالت گرافیکی قدیمی رو دارند) رو ادامه ندادین ؟
* یکی از اهداف ما , ساخت Sonic ای 2 بعدی و در عین حال فوق العاده زیبا بود. به این ترتیب هم بازیکنان جدید و هم قدیمی ها میتونن شاهد Sonic ای باشند که علاوه بر داشتن استیل 2 بعدی , حال و هوای مدرن هم داره.
+ آیا میتونیم همون گیم پلی قدیمی با مکانیزمهای همیشگی سری Sonic رو ببینیم یا با گیم پلی ای جدید مواجه هستیم ؟
* مطمئنآ همه ویژگی هایی که باعث محبوبیت Sonic شده اند , در این بازی هم وجود خواهند داشت. مثل Spin Dash , Power Sneakers و … ولی حرکات تهاجمی جدیدی هم به این شخصیت محبوب اضافه شده و البته شما میتونین با دوستانتون بر سر مدت زمان طی کردن مراحل مسابقه بدین و زمانهای خودتون رو در Leaderboard های بازی ثبت کنین.
+ چه انتظاری از موسیقی بازی داشته باشیم ؟ آیا موسیقی ها به نسخه های قدیمی شباهت داره ؟
* موسیقی های بازی تکامل پیدا کرده و با اینکه همون موسیقی های آشنا و خاطره انگیز 16 بیتی رو میشنوین , ولی ظاهری مدرن و امروزی به اونها داده شده.
+ آیا تفاوتی بین بازی در کنسولهای مختلف هست ؟ مثلآ قابلیت استفاده از Motion Control در Wii یا پشتیبانی از حالت 1080p در PS3 و X360 .
* سعی شده که بازی در همه کنسولها یکسان باشه , ولی تفاوتهایی هم بین اونها وجود داره. نسخه Wii در رزولوشن 480p و نسخه های PS3 و X360 در رزولوشن 1080p اجرا میشن. همچنین در بعضی مراحل و مکانها در نسخه Wii قابلیت استفاده از Motion Control و در نسخه PS3 قابلیت بهره گیری از Sixaxis وجود داره.
+ Sonic راه خودش رو پیدا کرده و به این صورت به جلو میره یا باز هم میتونیم شاهد نسخه های کنسولی و دستی باشیم ؟
* سری بازیهای Sonic به حیات خودش ادامه میده و Sonic the Hedgehog 4 هم فقط یک بخش جدید از دنیای عظیم این شخصیت هست و تجربه ای متفاوت رو عرضه میکنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا