اخبار بازی

سازنده و طراح وارکرافت: بازی‌های ویدیویی می‌توانند در المپیک قرار گیرند

«Rob Pardo» که به عنوان سازنده و طراح اصلی World of Warcraft شناخته می‌شود، قرار گرفتن رقابت‌های بازی‌های ویدیویی e-sportsرا در المپیک امکان‌پذیر می‌داند.

 

 

طراح سابق استودیو بلیزارد با بیان این‌که شما ورزش را از چه دیدگاهی تعریف می‌کنید، گفته است: «قرار گرفتن ورزش‌های الکترونیک در رقابت‌های المپیک یک بحث بسیار خوب به شمار می‌آید. مسیری را که شما در ورزش‌های الکترونیک می‌بینید، نشان از یک مهارت بسیار رقابت‌پذیر دارد. شما بازیکن‌های حرفه‌ای را با واکنش‌هایی به مانند رعد می‌بینید که همه‌ آن‌ها به تصمیم‌گیری بسیار سریعی در این حالت نیاز دارند. وقتی که شما به عکس‌العمل‌های آنان در دقیقه نگاه می‌کنید، آن‌ها مرز 300 را در این حالت رد می‌کنند.»

او اشاره کرده است که «اگر شما ورزش را در قالب فعالیت‌های بالای فیزیکی تعریف کنید، در این صورت بحث در مورد حضور e-sports در بازی‌های المپیک سخت می‌شود. اما با توجه به چیزهایی که در حال حاضر در المپیک قرار دارند و می‌بینم، باید تعریفی را برای این گونه موارد درخواست کنم.»

موضوع مشابه و قابل اشاره دیگر نظر مخالف مدیر شبکه ESPN است که تا به حال مسابقات Dota 2 و League of Legends را در بخش آنلاین شبکه خود به نمایش گذاشته‌اند. زمانی که با او در ارتباط با خرید پلتفرم Twitch صحبت شد، او رقابت‌های بازی‌های ویدیویی را ورزش به شمار نیاورد و اشاره کرد: «این یک ورزش نیست، یک رقابت است. شطرنج و چکرز یک رقابت است. من بیشتر به انجام ورزش واقعی علاقه‌مندم.»
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا