اخبار بازی

رویداد آنلاین بازی‌سازی لول‌آپ وارد هفته سوم شد

اولین رویداد آنلاین بازی‌سازی با نام لول‌آپ (Level Up) در کشور در حال برگزاری است. این رویداد را می‌توان بزرگ‌ترین گردهمایی تیم‌های آی‌تی دانست. لول‌آپ رویدادی به وسعت یک کشور است که دومین هفته خود را پشت سر گذاشته و حالا هفته سوم را آغاز کرده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، لول‌‌‌آپ رویداد آنلاین یک ماهه‌ای است که در راستای توانمند سازی بازی‌سازان مستقل ایرانی توسط مجموعه فن‌افزار برگزار شده است. این رویداد اکنون در سومین هفته خود قرار دارد و ۱۷۴ تیم شرکت‌کننده در کنار ۲۱ مربی این رویداد مشغول تولید نسخه آزمایشی و قابل اجرای بازی‌های خود هستند.

این رویداد از یک‌ام تیر ماه با حمایت و پشتیبانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دست‌اندرکاران بازی‌سازی که به عنوان مربی در این رویداد فعالیت می‌کنند، و دیگر فعالان حاضر در این بخش از صنعت؛ پذیرای تیم‌های مستقل بازی‌سازی به صورت آنلاین است.

به‌سوی جهانی شدن و فراتر از آن

فن‌افزار در تلاش است با برگزاری لول‌آپ فرهنگ جدیدی را میان بازی‌سازان پایه‌گذاری کند. لول‌آپ به بازی‌سازان مستقل ایرانی رویا پردازی و جنگیدن برای آن را می‌آموزد. هدف این است که بازی‌سازان ایرانی به این موضوع فکر کنند که محصولی با رویکرد جهانی تولید کنند. محصولاتی که در عین سادگی با خلاقیت و نوآوری خود بتوانند نظر بازی‌دوستان را در بازارهای جهانی به خود معطوف کنند.

امیرحسین فصیحی مدیرعامل فن‌افزار در رابطه با هدف لول‌آپ گفت: ما تلاش می‌کنیم که بازی‌سازان را به سمت جدید سوق دهیم. آنها باید به این باور برسند که می‌توان بازی ساده ولی درخور بازارهای جهانی تولید کرد. امیدواریم بازی‌سازان جوان، فرهنگ بازی‌سازی ایرانی را سرلوحه کار خود قرار دهند، نه بازی سازی برای ایران. برای تحقق این هدف ۲۱ مربی فعال در صنعت بازی‌سازی ایرانی را گرد هم آوردیم که تجربه‌های خود را با تیم‌های جوان بازی‌ساز به اشتراک بگذارند. این موضوع می‌تواند به جوانان نشان دهد که تنها نیستند، در این راه کسانی حضور دارند که به آنها کمک می‌کنند تا محصولی جهانی تولید نمایند.

 برد و باخت در کار نیست 

هرچند تیم‌های اول تا سوم رویداد لول‌آپ جوایزی را دریافت می‌کنند اما این موضوع به منزله پایان کار سایر تیم‌ها نیست. خلاقیت و نوآوری در لول‌آپ حرف اول را می‌زند. به این ترتیب اگر تیمی بازی نوآورانه‌ای تولید کرده باشد که در میان رتبه‌های برتر قرار نگیرد، بازهم از حمایت‌های فن‌افزار برخوردار خواهد شد.

کسرا تهرانی، مدیر توسعه تجاری فن‌افزار و دبیراجرایی رویداد لول‌آپ در رابطه با این موضوع گفت: هدف از برگزاری رویدادی در این سطح تنها انتخاب سه تیم برتر نیست. خلاقیت و نوآوری در لول آپ اصلی‌ترین موضوع است و هرتیمی که بتواند محصولی با این ویژگی‌ها تولید کند از حمایت‌های ما برخوردار خواهد شد. ما با برگزاری لو‌‌‌ل‌آپ به دنبال استعدادهای جوان و تیم‌های خلاقی می‌‌گردیم که علاقه وافری به تولید بازی در بازارهای جهانی دارند. فارغ از اینکه نسخه آزمایشی بازی آن‌‌ها چه رتبه‌‌ای کسب می‌کند از آن‌ها حمایت خواهیم کرد تا به‌عنوان تیم بازی‌سازی مستقل فعالیت کنند و برش عمودی بازی خود را به یک بازی کامل تبدیل نمایند.

حمایت همه جانبه فن افزار

تیم‌هایی که نسخه آزمایشی بازی خود که خلاقانه و جذاب باشد را در روز ۳۱ تیرماه عرضه کنند، حمایت شرکت فن‌افزار در کنار خود خواهند داشت.

فن‌افزار به تیم‌های خلاق کمک می‌کند که تیم‌سازی بهتری داشته باشند و نیروهای بهتری جذب کنند و در کنار هم یک تیم خوب تشکیل دهند. بخش فنی بازی‌ها بخش مهمی است و فن‌افزار به تیم‌ها کمک می‌کند که تیم فنی بهتری تشکیل دهند تا درنهایت به تولید بازی جذاب‌تر و با کیفیت‌تر منجر شود. برای تولید بازی باکیفیت باید مراحل بسیاری طی شود، فن‌افزار سعی می‌‌کند در تمام این مراحل تیم‌ها را راهنمایی کند و کمک نماید. تولید یک بازی خوب زمانی نتیجه می‌دهد که فروش خوبی نیز داشته باشد. فن‌افزار تلاش می‌کند تا به بهترین نحو بازی‌ها را از طریق کانال‌های درست و با تدابیر مناسب در بازارهای جهانی و ایران معرفی به مخاطبان عرضه کند.

تضمین کیفیت نسخه نهایی بازی نیز از جمله بخش‌هایی است که فن‌افزار به سبب عرضه بازی در سطح جهانی به‌خوبی به آن آشنایی دارد، تیم‌های خلاق اطمینان خواهند داشت که کیفیت نسخه نهایی (Quality Assurance) بازی آن‌ها تضمین شده خواهد بود. فن‌افزار از بازی‌هایی که نیاز به پشتیبانی دارند، حمایت ویژه‌ای می‌کند و بازی‌های آنلاین نیز می‌توانند اطمینان داشته باشند که در این راه تنها نخواهند بود و حمایت‌های ویژه‌ای دریافت می‌کنند. مدیریت درگاه فروش نیز بحث دیگری است که در آن فن‌افزار به کمک تیم‌های خلاق می‌آید و از آن‌ها به‌صورت تمام قد حمایت می‌کند.

اطلاعاتی در خصوص تیم‌های شرکت کننده

تیم‌های بازی‌سازی و مربیان سخت در تلاشند تا با کمک یکدیگر نسخه عمودی و قابل اجرای بازی‌ها را تا ۳۱ تیرماه تولید کنند. ۱۷۴ تیم در این رویداد از اقصی نقاط کشور در این رویداد حضور دارند و این موضوع نشان می‌دهد که نباید همه توجه را به تهران و دیگر شهرهای بزرگ محدود کرد. آنلاین بودن رویداد این فرصت را ایجاد کرده تا تیم‌های بازی‌سازی از نقاطی که توجه کمتری به آن‌ها می‌شود نیز در لول‌آپ شرکت کنند. این فرصت برای همه تیم‌های بازی‌سازی فراهم شده تا بتوانند خلاقیت و نوآوری خود را به معرض نمایش بگذارند.

فن افزار به‌‌کمک حامیان رسانه‌ای لول‌آپ اقدام به مصاحبه‌هایی با مربیان رویداد به‌صورت ویدئویی و تولید محتوای تخصصی و عملی نموده که این مصاحبه‌ها از طریقبخش ویدئویی و همچنین محتوای تخصصی و عملی مرتبط با مباحث مطرح شده در رویداد از طریق محتوای علمی قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا