اخبار بازی

رقبای Wii U، همین کنسول های فعلی هستند

گزارشات مختلف حاکی از آن است کنسول Wii U، که به تازگی به بازار عرضه شده، از لحاظ فنی و سخت افزاری تفاوت چندانی با کنسول هایی قدیمی این نسل یعنی  Xbox 360 و PS3 ندارد.

براساس گزارشی که چند وقت پیش  شرکت IBM منتشر کرد، پردازشگر Wii U مجهز به سه هسته بوده که هرکدام با فرکانس کاری 1.24GHz به پردازش اطلاعات می پردازند. در حالی که هر کدام از هسته های پردازشگر Cell کنسول PS3 و همچنین پردازشگر Xbox 360 یا همان Xenon، با سرعت پردازش  3GHz کار می کنند.

هرچند که پردازشگر گرافیکی (GPU) به کار رفته در Wii U تا حدی از این دوکنسول قوی تر بوده و طبق اعلام شرکت AMD سرعت پردازنده اش 549 MHz می باشد.

به دنبال شایع شدن این گونه صحبت ها، در نهایت عوامل نینتندو هم به آن واکنش نشان دادند و اذعان داشتند که این آمار و ارقام بر کارایی محصول جدیدشان تاثیری نمی گذارند و در یکی از جلساتی که با حضور پرسنل این شرکت برگزار شده بود، اعلام کردند : "ما علاقه مردم به تشریح و آنالیز جزییات گرافیکی و قدرت پردازنده Wii U  را درک می کنیم اما تجربه بازی کردن و لذت بخش بودن آن همیشه از این آمار و ارقام مهم تر است. "

 

Wii U  اکنون با قیمت  349 دلار به فروش می رسد؛ و این در حالی است که کنسول های Xbox 360 و PS3 در گران ترین مدل هایشان به ترتیب با قیمت 399  و  599 دلار قابل تهیه هستند.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا