اخبار بازی

دستگیری مجرمان با Playstation Vita

اخیرا در یک برنامه  مستند تلویزیونی (Reality show)  که در کشور ژاپن پخش می شود، نشان می دهد که پلیس های ژاپنی چگونه به وسیله Playstation Vita  به برخورد و دستگیری مجرمان می پردازند.
این برنامه که در ژاپن با نام Gekiroku: Keisatsu Micchaku 24ji !! شناخته می شود، شباهت زیادی به مستند COPS در آمریکا دارد. در قسمتی که هفته پیش از این برنامه پخش شد، موضوع برنامه در مورد جرائم سایبری در شهر Fukuoka واقع در جنوب ژاپن بود. پلیس سایبری این کشور به دنبال یک مجرم سایبری است که گویا به چندین حساب مختلف دستبرد زده است.
در قسمتی از ماجرا افسران پلیس به دنبال یافتن سیگنال های Wi-Fi هستند و به دنبال آن مجبور به استفاده از "دستگاهی برای بررسی ارتباطات Wi-Fi " می شوند. این دستگاه در واقع همان Playstation Vita خودمان است. در واقع Vita در یافتن سیگنال های Wi-Fi  قدرت بالایی دارد به طوری که به نظر یک سایت خبری ژاپنی GetNews شاید Vita مخصوص این کار ساخته شده است؛ چرا که این دستگاه در پیدا کردن سیگنال های Wi-Fi از سایر اسمارت فون ها و تبلت ها خیلی قوی تر است.
درواقع به نظر برخی مخالفین، Vita  برای سونی حکم یک دستگاه بی ارزش را دارد. اما نکته مهم این است که در این برنامه، پلیس ها با هیچ اسمی به جز "Wi-Fi checker" این دستگاه را صدا نمی کنند. بنابراین شاید مخالفین Vita هم باید در عقیده شان کمی تجدید نظر کنند!
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا