اخبار بازی

خلاصه سخنرانی آقای Hamamura درباره وضعیت صنعت بازی ها در حال و آینده

بی شک آقای Hirokazu Hamamura یکی از متخصصین صنعت بازی های رایانه ای هستند که در گذشته به عنوان سردبیر مجله بزرگ ژاپنی Famitsu مشغول به کار بودند. حال ایشان در سمت ریاست Enterbrain قرار دارند (انجام آنالیزهای دقیق از صنعت). چند روز پیش آقای Hamamura سخنرانی تحت عنوان "پاییز 2013: وضعیت صنعت بازی ها در حال و آینده" با روزنامه نگاران و آنالیزور ها داشته اند که وبسایت Famitsu.com آن را به طور کامل پوشش داده است. ایشان طی صحبت های خود به موارد جالبی اشاره کردند و اینکه چگونه کنسول های نسل بعد تغییراتی را در بازار به وجود خواهد آورد.
آقای Hamamura گفته اند که بازی ها در نسل بعد با توجه به تغییر رویه ساخت آنها، اکثرا برای پلتفرم های مختلف عرضه خواهد شد. از آنجایی که معماری دو کنسول PS4 و Xbox One مشابه PC است، ساخت بازی برای هر دوی آنها راحت می باشد. با توجه به لیست بازی های که قرار است عرضه شود، ما در آینده شاهد عناوین مولتی پلتفرم بیشتری خواهیم بود.
در ادامه گفته شده که دیگر سازندگان به جای تمرکز بر روی یک پلتفرم، سعی می کنند با بهینه سازی، آن عنوان را برای کنسول های قدیمی، تبلت ها و تلفن های هوشمند نیز عرضه کنند. به عبارتی با عرضه کنسول های نسل بعد، پشتیبانی از PS3 و Xbox 360 قطع نمی شود و یک جور PS4 یا Xbox One با قیمت ارزان قلمداد خواهد شد.
Hamamur: "دیگر در دوره ای نیستیم که بگویم برای این بازی، پلتفرم خاصی را نیاز دارید."

تغییر معماری کنسولها باعث افزایش بازی های مستقل نیز شده است. ناشرین اصلی بیشتر بر روی دنباله های عناوین اصلی خود کار می کنند و Sony, Microsoft و Nintendo به دنبال جذب بازی سازان مستقل هستند.
عناوینی که هنگام عرضه Xbox One و PS4 قابل خریداری خواهد بود عملکردی مساوی دارند (سونی از مزیت جذب بازی سازان مستقل بهره می برد). PS4 در بحث قیمت برتری دارد و در خدمات آنلاین رایگان پیشتاز است. از طرفی Xbox One نیز بازی های انحصاری فوق العاده ای نظیر Titanfall را دارا است.
در جمع بندی کلی، آقای Hamamura معتقند که PS4 پیشتاز نسل بعد خواهد بود و Xbox One طی دو سه سال آینده به آن خواهد رسید.
آیا شما با پیش بینی های آقای Hirokazu Hamamura موافق هستید؟

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا