اخبار بازی

خالق بازی Journey : رویای من ساخت بازی است که همگی آن را دوست داشته باشند

Jenova Chen موسس و رئیس استودیوی thatgamecompany (بازی Journey و Flower) از اینکه بیشتر افراد با بزرگ تر شدن و بیشتر شدن سنشان از تجربه بازی ها دست می کشند خیلی ناراحت است. رویای او برای آینده بازی ها این است که بازی هایی را خلق نماید که همه افراد آن را دوست داشته باشند. تقریبا مثل تماشای یک فیلم یا گوش دادن به یک موسیقی.

"بازی های ویدئویی همیشه قسمتی از زندگی من بوده اند. Chen می گوید: من همیشه با دوستانم بازی می کردم ولی وقتی سن اونها بیشتر شد، دیگر بازی کردن رو گذاشتند کنار.مردم هنوز هم رمان می خوانند، فیلم نگاه می کنند، موزیک گوش می دهند. ولی حقیقت این هست که وقتی می بینم دوستانم با بیشتر شدن سنشان بازی کردن رو گذاشتن کنار، خیلی ناراحت میشم. او گفت: چطور میشه من کاری بکنم تا نشون بدم که بازی کردن فقط مال کودکان نیست، و از طرف بقیه سنین و هر طبقه ای این سرگرمی محترم شمرده بشه؟ رویای من ساخت بازی هستش که بازی رو خلق کنم که همه مردم اون رو دوست داشته باشند."

برای Chen بازی ها چیزی فراتر از یک حواس پرتی ساده نسبت به اتفاقات روزانه مردم خواهد بود. در حقیقت در مورد بازی های ویدئویی، اگر طراحی مناسبی را دارا باشند، حتی می توانند در حس از دست دادن چیزی (مشکلات روزمره زندگی هر فردی و غیره…) به مردم کمک فراوانی بکنند. حتی در گسترش ذهن آنها نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

"این دسته از بازی ها معنایی بیشتر از یک لذت محض را در خود خواهند داشت. او گفت: در بازی ها قدرتی فراتر از آن چیزی که شما فکر می کنید وجود دارد. من فکر می کنم دسته کمی از این بازی ها می تواند به زندگی انسان ها بهبودی ببخشد و باعث تغییر آنها نیز بشود. زندگی بهتری برای آنان فراهم بیاورد. ما می خواهیم تغییرات مثبت فراوانی را از لحاظ روحی و روانی در تمامی مخاطبان و بازیبازان سراسر جهان ایجاد نماییم، حتی اگر شما فکر می کنید که بازی ها فقط یک سرگرمی خالص هستند."

استودیوی thatgamecompany در حال حاضر مشغول ساخت بازی معرفی نشده ای هستند که وظیفه انتشار بازی را نیز خود آنها بر عهده گرفته اند. اطلاعات بیشتری در مورد پروژه و پلتفرم های مرتبط با آن منتشر نشده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا