اخبار بازی

جهانِ No Man’s Sky بی‌ انتهاست؛ دیدن کل این جهان در 5 میلیارد سال

این طور که به نظر می‌رسد این «آسمان» به معنای واقعی برای «هیچ‌کس» نخواهد بود. طی روزهای گذشته استودیو Hello Games جزییاتی را در ارتباط با وسعت جهانِ No Man's Sky و زمانی که باید برای جستجو این جهان صرف شود، ارایه کرده است که در ابتدا تا حدی عجیب و دور از انتظار به نظر می‌آید ولی استودیو سازنده ساخت چنین دنیای وسیع و سیاره‌های بی‌شمار را امکان‌پذیر دانسته است.

 

طبق گفته‌ها و تحلیل‌های سازندگان، برای دیدن همه‌چیز و کشف کردن تمامی سیاره‌های بازی آن هم فقط در 1 ثانیه، به 5 میلیارد سال ( 5 بیلیون – 5 هزار میلیون سال) زمان نیاز است. زمان اشاره شده فوق‌العاده طولانی و تا حدی عجیب و غیرممکن است، اما نکته مهم‌تر از آن مربوط به این است که در صورتی که بازیکنان فقط 1 ثانیه زمان صرف کشف هر سیاره کنند، زمان کل این مقدار خواهد شد.

GS در ضمن توضیحات خود به این موضوع اشاره کرده که آنچه آن‌ها تا به حال از بازی دیده‌اند، نشان‌دهنده این است که بازیکنان به زمانی بیشتر از 1 دقیقه (چه برسد به 1 ثانیه) نیاز دارند تا به جستجو و کشف سیاره‌ها بپردازند.

Sean Murray از اعضای استودیو Hello Games در این رابطه و 5 میلیارد سال زمان لازم برای کشف این جهان در گفتگویی با IGN به نکات مهمی اشاره کرده است. در روزهای ابتداییِ توسعه این بازی، سازندگان از اعداد 32 بیتی برای ساخت و ایجاد کردن سیاره‌ها استفاده کرده بودند که با این وجود هم زمان در نظر گرفته شده برای کشف این سیاره مقدار کمی نبوده است. S.Murray در این این رابطه گفته: «با حالت 32 بیتی 4 یا 5 هزار سال طول می‌کشید تا شما همه سیاره‌ها را ببینید، تنها در صورتی که 1 ثانیه وقت برای دیدن هر یک از سیاره‌ها صرف کنید.»

سازنده‌های بازی از وسعت شکل گرفته رضایت کاملی نداشته و تمایل داشتند به سطح بالاتری دست پیدا کنند. به همین منظور اعداد 64 بیتی را جایگزین حالت قبلی کرده و توسعه بازی را با این حالت ادامه داده‌اند.(که این مورد خود باعث سازگاری بیشتر اجزا با پایگاهِ داده‌هایِ بزرگ‌تر می‌شود.) بعد از این فرآیند Sean اشاره کرده است که حالا برای کشف 1 ثانیه‌ای هر سیاره به 5 میلیارد سال زمان نیاز دارید که البته طی اشاره‌ای به جا و به موقع گفته شده هیچ‌کس هرگز نمی‌تواند تمامی سیاره‌های No Man's Sky را ببیند! این گفته‌ها تاکیدی بر بی‌اندازه بزرگ بودن این عنوان است و نمی‌توان تنها به بزرگ بودن خالی اکتفا کرد. شاید هم بی کران و شاید هم هیچ‌کدام!

S .Murray طی دو روز گذشته هم اعلام کرد که امکان بازی‌کردن این عنوان به صورت آفلاین وجود دارد و این گزینه در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌گیرد. هم‌چنین قرار است به زودی جزییات مهمی از بازی به نمایش گذاشته شود.
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا