اخبار بازی

جنگی تازه ، اینبار سامسونگ علیه هووایی

دعاوی قانونی کمپانی‌های بزرگ علیه یکدیگر مدتهاست ، پشت صحنه‌ی رقابت در بازار جریان دارد.شاید بزرگترین این دعوا‌های حقوقی مابین اپل و سامسونگ بود که اخبار آن را نیز احتمالا شنیده‌اید.

اکنون جریان این شکایتها به سمت دو کشور قدرتمند یعنی چین و کره‌ی جنوبی کشیده شده ، سامسونگ مبارزه‌ی تازهای را علیه شرکت هووایی به راه انداخته است.

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز شرکت سامسونگ از هووایی در دادگاه پکن برای نقض حقوق 6 طرح ثبت شده‌ی خود توسط این کمپانی شکایت کرده  و خواستار جمع‌اوری سریع گوشی‌های سری Honor و Mate8 از بازار چین شده است.

سخنگوی شرکت سامسونگ در این خصوص میگوید: "طی سالها شرکت سامسونگ با سرمایه‌گذاری مداوم در بخش تحقیقات و توسعه ، پیشگام فن‌اوریهای نوین در صنعت موبایل و تکنولوژی بود و  طیف وسیعی از محصولات نوآورانه‌ی خود را به مصرف کنندگان ارائه کرده است."

او اضافه میکند که: "در تمامی این مدت ما سعی کردیم مذاکرات صادقانه‌ای را با صاحبان طرح و اختراع برای دریافت مجوزهای عادلانه از آنها به منظور ایجاد یک رقابت سالم میان رقبا و همینطور  رشد این صنعت داشته باشیم اگرچه برای حل و فصل این موضوع به شکل دوستانه تلاش کردیم اما در نهایت تاسف این موضوع تبدیل به اقدام قانونی لازم برای دفاع از حقوق مالکیت ما شد"

از طرف دیگر سخنگوی شرکت هووایی اظهار کرده است که شکایت رسمی تا به امروز از سوی سامسونگ دریافت نکرده‌اند.

این شکایت‌ در حالی مطرح میشود که در خلال رقابت شدید بین این دو شرکت،  در 2 ماه گذشته هووای نیز شکایتی علیه این کمپانی کره‌ای تنظیم کرده بود.

با افزایش 8.5 سهم شرکت چینی هووایی در سال 2015 در بازار , این خطر برای سامسونگ و سایرین وجود دارد که سهم خود را از عرصه‌ی رقابتی موبایل و تبلت از دست بدهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا