اخبار بازی

جزییاتی پیرامون سرویس PlayStation Now

روز گذشته سونی نسخه بتا Stearming/Rental Service) PlayStation Now) را در اختیار کاربران PS4 (آمریکا و کانادا) قرار داد. اگر چه دسترسی به این سرویس و استفاده کامل از ویژگی‌های آن برای ما مشکل و دور از ذهن است ولی با این حال آشنا شدن با جزییاتش با توجه به عرضه نسخه بتا آن برای PS4، خالی از لطف نخواهد بود.

سرویس PS Now پیوند جدایی‌ناپذیری با ویژگی سیستم ابری (Cloud Stearming) دارد. ساختار اصلی این سرویس مبتنی بر قابلیت‌های سیستم ابری است و فرض استفاده کامل و مطلوب از سرویس PlayStation Now بدون در نظر گرفتن این قابلیت غیر ممکن است. همین عامل باعث شکل‌گیری مهم‌ترین پیش نیاز سرویس PS Now، یعنی داشتن یک ارتباط ایده‌آل و پایدار در بستر اینترنت و شبکه شده است.

حداقل پهنای باند مورد نیاز برای استفاده از این سرویس پنج مگابیت ذکر شده است. سونی این امکان را در سرویس خود قرار داده است که تا قبل از ورود کاربر به فضای PS Now، اتصال اینترنت وی مورد بررسی قرار گرفته شود و نتیجه را به او گزارش دهد. سونی متذکر شده برای استفاده مطلوب از این سرویس داشتن پهنای باند ذکر شده ضروری است. ضمن اینکه این سرویس از هر دو نوع کانکشن وایرلس و کابل Lan پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر سرویس PS Now به دنبال این است که بتواند فهرستی از بازی‌های PS3 را در اختیار کاربران PS4 و دیگر ابزارهای مشابه مانند PS Vita ،Sony's Tv ،PS Tv قرار دهد. این مورد تا به امروز مهم‌ترین هدف PS Now و سونی بوده است.

وجود سیستم ابری و ایجاد کردن سرورهای مستقل برای استریم کردن بازی‌های PS3 بر روی ابزارهای گوناگون از دیگر قابلیت‌های مهم PS Now است. این مورد سبب می‌شود که کاربران بدون نیاز به دانلود کردن  و نصب بازی‌ها، به اجرا آن‌ها بر روی ابزارهای ذکر شده بپردازند که همه این موارد وابسته به دیتاسنتری است که سونی فراهم کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم PS Now مربوط به ویژگی Rental Period (امکان کرایه کردن بازی‌ها در طیف‌های زمانی گوناگون) است. این ویژگی که این روزها حسابی مورد بررسی و تحلیل کاربران قرار گرفته، از دیگر اهداف مهم PS Now است. می‌توانید جزییات یک مقایسه را در رابطه با این ویژگی مشاهده کنید.

در صورتی که کاربران عنوانی را موقتا در اختیار بگیرند و بعد تصمیم داشته باشند نسخه کامل آن را تهیه کنند، برنامه‌های آن‌ها بر روی سیستم ابری ذخیره می‌شود و آنها میتوانند نسخه کامل را همراه با دیتاهای گذشته خود تجربه کنند.
دسترسی داشتن به لیست دوستان، فروشگاه پلی‌‌استیشن، امکان استفاده از ویژگی تروفی برای بازی‌های مختلف و دیگر ویژگی‌های مشابه، همگی برای PS Now وجود خواهد داشت.

 

خلاصه برخی از ویژگی‌های PS Now:

  • استریم کردن بازی‌های مختلف PS3 بر روی دیوایس‌های دیگر (Streaming Games)
  • دسترسی داشتن به مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌های پلی‌استیشن (Expanding Game Library)
  • استفاده کامل از سیستم ذخیره‌سازی ابری (Cloud Game Saves)
  • قابلیت کرایه کردن بازی‌های گوناگون در طیف‌های زمانی مختلف (Variety of Rental Periods)
  • دسترسی یکپارچه به ویژگی‌های شبکه پلی‌استیشن (PSN Integration)
     

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا