اخبار بازی

جزییاتی پیرامون بخش‌ چند‌‎نفره CoD: Advanced Warfare (به همراه ویدیو)

به تازگی Sledgehammer Games نمایش‌هایی نو از بخش چندنفره CoD: AW اراعه داده است که جزییات مختلفی را از این بخش در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهد. «قدرت همه چیز را تغییر می‌دهد» شعاری بود که اولین نمایش‌ رسمی CoD: AW با آن همراه شد. شاید در حال حاضر بتوان این عبارت را مستقیما وارد گیم‌پلی بازی کرد و آن را تنها مختص به جنبه‌های داستانی و موارد مشابه ندانست.

 تا پیش از این سازندگان بازی طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بودند که این نسخه از CoD مانند هیچ یک از بازی‌های گذشته نخواهد بود و این عدم تشابه شامل جبنه‌های مهمی از بازی می‌شود. در ادامه نقل قول‌هایی از سازندگان بازی در ارتباط با تغییرات این نسخه از CoD و هم‌چنین جزییاتی از بخش چند نفره بازی را به صورت خلاصه ذکر می‌کنیم.

Michael Condrey and Glen Schofield از توسعه‌دهندگان استودیو Sledgehammer Games طی گفتگویی که با Eurogamer انجام داده‌اند، در رابطه با مهم‌ترین تغییر بازی یعنی اضافه شدن Exo Suit نکاتی را متذکر شده‌اند و این ویژگی را اساس و ساختار جنگ‌های نوین و کلید اصلی Advanced Warfare خوانده‌اند:

"Exo-Suit کلید و نکته‌ی اصلی بازی است. ما می‌توانیم چیزهایی مختلف را به آن الحاق کنیم. می‌توانیم به واسطه آن به بخش‌های و مکان‌های مختلف متصل شویم و دسترسی پیدا کنیم. این در حکم قلب و روح (بازی) است. ما به دنبال پرواز هستیم و هم چنین می‌خواهیم شما سرعت را در کنار خود داشته باشید. ما می‌خواهیم شما این کارها را انجام دهید و می‌دانیم که امکان آن وجود دارد، چرا که این قابلیت این اجازه را به شما خواهد داد."

نکته‌ی دیگری که در ارتباط با نمایش‌های CoD:AW و مخصوصا نمایش‌ اخیر بخش چند‌نفره بازی، از آن به کرات یاد می‌شود تشابه این بازی به Titanfall است. عنوانی از جنس Titanfall ولی بدون حضور تایتان‌ها. ویژگی Boost-Jump که از همین حالا باید آن را یکی از مهم‌ترین، اصلی‌ترین و احتمالا پرکاربرترین ویژگی بازی دانست، سبب شکل‌گیری اولین تشابه این بازی با Titanfall شده است. در طرف دیگر سازندگان بازی گفته‌اند کپی در ساخت بازی وجود نداشته و آن‌ها مدت‌ها قبل از نمایش رسمی بازی به قابلیت Exo-Suit فکر می‌کرده‌اند.

"ما تا پیش از اینکه MW3 عرضه شود، کار خود را آغاز کرده‌ایم. در ماه سپتامبر( پیش ار عرضه MW3) بود که ما شروع به فکر کردن در مورد بازی کردیم و قابلیت Exo-Suit اولین ایده‌ای بود که به ذهن ما رسید. زمانی که برای اولین بار نامی از Titanfall شنیدیم، کار ما در حال توسعه بود و مشغول فعالیت بر روی Boost-Jump و دیگر ویژگی‌ها بودیم. این موارد به سه سال پیش باز می‎‌گردد."

در ادامه: "آیا شما فکر می‌کنید همه ویژگی ‌های ما متعلق به Titanfall است؟ می‌خواهم با شما کاملا صادقانه رفتار کنم. ممکن در بین شماری از بازی‌ها که من برای بازی کردن آن‌ها را تهیه می‌کنم، چنین اتفاقی رخ دهد [چنین تشابهی شکل بگیرد]."

در ادامه گفته شده بهینه‌سازی‌های نهایی بازی از حالا شروع شده است و سازندگان در حال بهبود و رفع نواقص بخش‌های مختلف بازی هستند. هم‌چنین از سوی سازندگان اشاره شده Advanced Warfare قطعا از Ghosts به شکلی جدی پیشی خواهد گرفت و در زمینه‌های مختلف مانند جلوه‌های بصری و سیستم صداگذاری با بازی سطح بالا مواجه خواهیم شد.

خلاصه‌ای از جزییات و ویژگی‌های بخش چند نفره:

توانایی‌ها:

  • Boost Jums –  فراهم کننده پرش‌های بلند.
  • Boost Dash – حرکت سریع و مستقیم و کوتاه هنگامی در ارتفاع هستید.
  • Boost Slide – اسلاید ( لیز خوردن – تکل رفتن) هنگامی روی زمین هستید.
  • Slam – انجام دادن یک Combo از هوا به سمت زمین.
  • Exo Abilities هم فراهم کننده قابلیت‌های Eco Cover – Exo Shield – Exo Cloak و غیره خواهد بود.

شخصی‌سازی

  • به مانند گذشته امتیاز تجربه ( XP) گزینه اصلی برای ارتقا رنک بازیکن‌ها خواهد بود.
  • به مانند بازی قبل امکان ساختن سرباز با ویژگی‌های شخصی وجود خواهد داشت.

دیگر ویژگی‌های بخش چند نفره بازی از جمله تغییراتِ نقشه‌های بازی، مود های بازی و غیره.
 

ویدیو جدید: ده دقیقه از گیم‌پلی بخش چندنفره

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا