اخبار بازی

جزییات، ویژگی‌ها و تاریخ انتشار Android 5.0 Lollipop

در جریان کنفرانس سالانه Google I/O 2014 نسخه جدید سیستم عامل اندروید معرفی شد و برخی از ویژگی‌ها و جزییات مربوط به آن در دسترس قرار گرفت. تا پیش از اعلام رسمی شرکت گوگل نام‌های بسیاری برای نسخه بعدی اندروید (L) پیش‌بینی و پیشنهاد شده بود. Android Lemon Drop و یا Android Lion برخی از این نام‌ها بوده‌اند. حتی گفته‌هایی مبنا بر اینکه گوگل این نسخه را بدون شماره عرضه خواهد کرد، وجود داشت.

با تمامی این حدس‌ و گمان‌ها، گوگل به طور رسمی نسخه جدید اندروید را Lollipop (آب‌نبات چوبی) نام نهاد و شماره نسخه 5.0 را برای آن در نظر گرفت. به مانند گذشته گوگل در نام گذاری این نسخه از ترتیب حروف الفبا پیروی کرده و بعد از نسخه KitKat (آب‌نبات ژله‌ای)، حرف L، مخفف عبارت Lollipop را برای این نسخه انتخاب کرده است. (Android L)

طراحی‌ جدید و یک رابط کاربری ایده‌آل از ویژگی‌های مهمی است که Android L به همراه خواهد داشت. این طراحی که «Material Design» نام گرفته، سعی دارد تجربه‌ای زنده‌تر، عمیق‌تر و سریع‌تر را از نظرهای گوناگون برای کاربران فراهم کند. ایجاد عمق کافی در بخش‌های مختلف مانند انیمیشن‌ها، رنگ‌ها، سایه‌ها و هم‌چنین ایجاد یک پیوستگی قدرتمند بین انیمیشن‌ها و فرآیند‌های جابه‌جایی‌ از مواردی است که این نسخه به همراه خواهد داشت.

 

        src=https://upload7.ir/imgs/2014-10/49048916870860837898.png /></p><p style=text-align:center> </p><p>Material Design سعی دارد از طراحی نسخه‌های پیشین فاصله بگیرد و یک طراحی مسطح را در بخش‌های گوناگون در اختیار قرار دهد تا کاربران بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین میزان جابه‌جایی‌ به نتایج دلخواه خود برسند. در این <a href=http://www.pcadvisor.co.uk/features/google-android/3528441/android-5.0-lollipop-screenshots/ >لینک</a> می‌توانید مقایسه‌ای را که بین نسخه‌های KitKat و Lollipop صورت گرفته، مشاهده کنید. هم‌چنین تصاویر بیشتری هم از بخش‌های مختلف Android L در این <a href=http://www.androidcentral.com/pictures-android-l>لینک</a> در دسترس قرار گرفته است.</p><p> یکی از پیشرفت‌های مهمی که Lollipop به همراه دارد، بهبود عمر باتری به کمک Project Volta است. در حقیقت Project Volta سعی دارد با ارایه چند ویژگی کاربردی به یک هدف اصلی که افزایش عمر باتری باشد، دست پیدا کند. بهینه سازی زیر سیستم‌ها، ایجاد ارتباطی منطقی‌تر بین صفحه نمایش و میزان استفاده آن از باتری، ارایه زمان‌بندی کاری جدید و Power Save Mode کارآمدتر از مواردی است که این پروژه برای افزایش عمر باتری در این نسخه در اختیار می‌گذارد. هم‌چنین به وسیله PV این اجازه به توسعه‌دهندگان داده می‌شود که بتوانند میزان مصرف باتری‌ای را که به وسیله نرم‌افزارهایشان استفاده می‌شود را شناسایی و آن را بهبود بخشند.</p><p> </p><p>مطابق انتظار Android L از پردازنده‌های 64 بیتی به شکلی کامل پشتیبانی خواهد کرد و در زمینه‌های مشابه هم پیشرفت‌های مهمی را ارایه خواهد کرد. Android 5.0 L به طور رسمی در اوایل نوامبر سال جاری همراه با <a href=http://www.androidcentral.com/nexus-6>Nexus 6</a> و تبلت <a href=http://www.androidcentral.com/nexus-9>Nexus 9</a> منتشر خواهد شد. سایر ابزارها هم که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند می‌توانند تا پایان نوامبر سال جاری نسخه اندروید خود را به روز رسانی کنند.</p><p> </p><p><a class=om-news-src href=http://www.androidcentral.com/lollipop>منبع</a></p></div><div id=post-extra-info><div class=theiaStickySidebar><div class=سـجاد1393-07-27

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا