اخبار بازی

جزئیات جدید فراوان از مالتی پلیر Max Payne 3.

سایت IGN مقاله ای کامل در مورد بخش مالتی پلیر Max Payne 3 منتشر کرده است که اطلاعات تازه ی فراوانی به ما میدهد.

قرار نیست مالتی پلیر Max Payne 3 یک چیز عادی و همانند سایر شوتر ها از جمله Gears of War یا Call of Duty باشد. این بخش کاملا متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود، و قرار است استایل خود را به عنوان یک Max Payne حفظ کند. حتی میتوان گفت بخش مالتی پلیر بازی هم به نوعی داستان خودش را خواهد داشت.

طراح اصلی بخش مالتی پلیر بازی، Charlie Bewsher اینگونه شرح میدهد: عنصر داستان سرایی Max Payne 1، Max Payne 2 و چیزی که در حال حاضر در Max Payne 3 در حال انجام آن هستیم بسیار قوی است. پس وقتی که در مورد مالتی پلیر Payne فکر میکنیم، باید آن را به این عنصر ربط دهیم. اما این مورد در مقایسه با مالتی پلیر هر بازی ای جدید و تازه به نظر میرسد.

خب، به طور کلی در شروع و راند اول بازی ممکن است شما در هر نقطه ای ظاهر شوید؛ که هر دفعه نسبت به بار دیگری که شروع به بازی کردن میکنید کاملا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اولین راند در میان معامله ی مواد مخدر شروع میشود. هدف شما این خواهد بود که زمین را دور بزنید، مواد را بازیابی کنید و آن ها را در انبار امن خود جاسازی کنید؛ در حالی که تیم مقابل باید جلوی شما را بگیرد. تقریبا مشابه مُد Capture the Flag.

در راند بعد اما، به جای اینکه خیلی ساده نقش تیم ها با یکدیگر عوض شود، هدف شما با توجه به کارهایی که در راند قبل انجام داده اید مشخص خواهد شد. بدین معنی که کارهایی که میکنید همگی به کارهایی که پیش از آن انجام داده اید مربوط میشوند، و در این صورت فرمول همیشگی Max Payne – نحوه ی روایت، استایل و داستان سرایی بازی – در بخش مالتی پلیر هم به حقیقت میپیوندند.

همچنین مثال های دیگری هم وجود دارند؛ مثلا در راند قبل شما در MVP بودید، پس هدف تیم مقابل این خواهد بود که شما را شکار کنند یا بکشند. یا شاید شما مجبور میشوید برای حفظ حیطه ی خود بمب هایی که در اطراف جاگذاری شده اند را خنثی کنید.
هر مد جدید با صدای مکس، و توضیحاتش در مورد اینکه چه باید بکنید یا اینکه چطور یک راند به راند قبلی مربوط است شروع میشود. تمامی این موارد تضمین خواهند کرد که شما همچنان یک تجربه ی اصیل از Max Payne خواهید داشت، در حالی که بازی توانسته مالتی پلیر در خود جای دهد.

همچنین مالتی پلیر بازی به سبک تازه ای از سیستم Perk، که در خیلی از بازی های امروزی میبینیم استفاده میکند. سیستمی که در اینجا Bursts نام دارد و به شما اجازه میدهد از Burst هایی مانند حرکات سنتی Bullet Time یا Shootdodge استفاده کنید، در حالی که چیزهای جدیدی مثل Intuition (دیدن سایه ی دشمنان)، Sneaky (برای حریفان به حالت دوستانه در آمدن)، Paranoia (باعث میشود حریفان شما، یاران خود را به عنوان دشمن ببینند) و موارد دیگری را داراست.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا