اخبار بازی

تکرار اشتباه Final Fantasy XIV به منزله نابودی Square Enix خواهد بود

کارگردان بازی Final Fantasy 14: A Realm Reborn، آقای Noaki Yoshida، به تازگی اظهار داشته است که کمپانی Square Enix به هیچ عنوان اشتباه بزرگ خود در قبال عرضه عنوان MMORPG را تکرار نخواهد کرد.

 

ضمن گفتگو با Kotaku، آقای Yoshida به طور صریح از فاجعه بودن عرضه عنوان اصلی یعنی Final Fantasy 14 Online سخن گفت.

 

وی اذعان داشت: " ما دوباره اشتباهی همانند FF14 تکرار نخواهیم کرد، چرا که این اشتباه به منزله نابودی کل کمپانی خواهد بود."

 

بر طبق گفته های آقای Yoshida، حتی بسیاری از کارکنان این کمپانی از تصمیم این ناشر مبنی بر عرضه این عنوان در چنین وضع نامناسبی، نگران و وحشت زده بودند.

 

او گفت: " وقتی که من شنیدم این عنوان قرار است بر طبق آن گونه که تصمیم گیری شده، فروش داشته باشد، فکر کردم که این اختمالا یک اشتباه بزرگ خواهد بود."

 

این موضوع درست بوده است. ضمن رفع کردن مشکلاتی که بیشتر از همه خودنمایی می‌کنند، این عنوان قرار است به صورت رایگان عرضه شود و در نهایت با یک Client جدید عرضه شود.

A Realm Reborn پروژه ای است که آقای Yoshida سرپرستی آن را بر عهده دارد و در حال حاضر در مرحله تست Alpha خود به سر می‌برد و انتظار می‌رود در سال آینده منتشر شود.

 

این کارگردان هم چنین گفت که مشکلات Final Fantasy 14 ناشی از طراحی آن بوده است. عنوان MMO سابق این کمپانی یعنی FF11 – که سودآورترین عنوان در این سری نیز به شمار می‌آید – به صورتی طراحی شده بود که همانند بازی Everquest باشد. اما FF14 به صورتی طراحی شده بود که متفاوت از FF11 باشد.

 

این عنوان اوایل سال 2013 عرضه خواهد شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا