اخبار بازی

به مناسب تولد ۸ سالگی گرشاسپ از هیولا تخفیف بگیرید

وقتی تاریکی بر جهان مستولی شده بود و امید را از دل آدم‌ها ربوده بود نیاز به قهرمانی حس می‌شد که زندگی مردمان را از دست دیوها نجات دهد. درست در همین لحظه گرشاسپ متولد شد.

٨ سال پیش گرشاسپ در آبان سال ۱۳۸۹ متولد شد و سازندگانش تلاش کردند تا بتوانند تجربه‌ای خلق کنند که نتیجه‌ی آن بازی‌ای شد که در همان ابتدا نوری بر دل کم‌نور یا شاید تاریک بازی‌سازی ایران تاباند. ١٢ سال از آغاز به کار تیم گرشاسپ می‌گذرد. فن‌افزار، استودیو بازی‌سازی‌ای که پروژه «گرشاسپ، گرز ثریت» و پس از آن «گرشاسپ، راز اژدها» را روانه بازار کرد، قصد دارد تا هفته «#رازثریت» با تخفیف‌های هیجان‌انگیز را در هیولا، پلتفرم عرضه دیجیتال بازی‌های کامپیوتری، برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری اجرایی کند.

 width=650 height=366 /></p><p dir=rtl style=گرشاسپ، قدمی برای احیای بازی‌سازی ایرانی

گرشاسپ پروژه‌ای بسیار شجاعانه در زمان خودش بود. تیم توسعه‌دهنده این محصول رویای رقابت با عناوین جهانی را در سر می‌پروراندند. آن‌ها حتی برای بازی محبوبشان موتور بازی‌سازی (Game Engine) اختصاصی خودشان را طراحی کردند که این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ می‌داد. گرشاسپ در بازار ایران عرضه شد. در بازاری که فضایی برای بازی ایرانی نداشت و گیمر ایرانی حاضر نبود برای محصول ایرانی هزینه کند. چرا که می‌توانست با هزینه‌ای بسیار کمتر نسخه کرک‌شده بازی‌های معروف و درجه یک خارجی را بخرد و این در حالی بود که به غیر از یک یا دو عنوان از بازی‌هایی که تا آن زمان ساخته شده بود هیچ بازی ایرانی نمی‌توانست مخاطب را حتی به تجربه کردن یک بازی‌ ایرانی تشویق کند.

گرشاسپ آمد، گرشاسپ به بازار وارد شد و توانست در همین اوضاع، بیش از ۲۵۰هزار نسخه بفروشد. رکوردی برای بازی‌های رایانه‌ای ایرانی که تا این زمان نیز هیچ بازی‌ای حتی به آن نزدیک هم نشده است.

گرشاسپ را باید  پروژه‌‌ای بسیار موفق ارزیابی کرد که در باز‌ی‌سازی کشور نقطه‌ی عطفی شد و هرچه از زمان عرضه‌ی آن گذشت و می‌گذرد این موضوع بیشتر نمایان می‌شود. این بازی پس از انتشار در کشورمان به عنوان اولین بازی‌ ایرانی توسط یک ناشر خارجی در اروپا به صورت فیزیکی منتشر شد و در نوع خود فروش بسیار خوبی هم داشت و به آن اضافه کنید انتشار دیجیتال بازی بر روی استیم (Steam) که به نوعی گرشاسپ را به عنوان اولین بازی‌ای معرفی می‌کرد که بر روی این پلتفرم عرضه می شد و در آن زمان فروش و استقبال خوبی را نیز نصیب خود کرد.

امیرحسین فصیحی، مدیرعامل استودیو فن‌افزار، در مورد ساخت این بازی و ایده فن‌افزار چنین می‌گوید: «هنگام ایده‌پردازی برای گرشاسپ بسیار جوان بودیم و بیشتر درحال تجربه کردن، اما از عشق تک‌تک اعضای تیم به کاری که انجام می‌دادند، می‌توانم به عنوان بزرگترین رانه‌ی تیم نام ببرم. ابتدا نام بازی را سوشیانت گذاشتیم اما پس از مدتی نام آن را به گرشاسپ تغییر دادیم. اشتیاق زیاد به ساخت محصولی باکیفیت و جدی که بتواند با عناوین درجه یک جهانی رقابت کند ما را به سمتی که گرشاسپ رفت، سوق داد. گرشاسپ پروژه‌ای از هر نظر بزرگ و جدی بود و در آن زمان حرکت به سمت چنین پروژه‌ای شجاعت زیادی می‌طلبید. تیم ما در فرآیند ساخت گرشاسپ به لحاظ فنی و غیرفنی پیشرفت زیادی داشت و اعضای تیم گرشاسپ بعدها از بهترین‌ها در کار خود شدند و بسیاری از آنها امروز در داخل و خارج از کشور کارهای قابل توجهی انجام می‌دهند. امروز نیز بلندپروازی به عنوان یک مولفه‌ی مهم در روح تیمی فن‌افزار جریان دارد. فکر می‌کنم در سالروز انتشار گرشاسپ و با توجه به وضعیت فعلی جامعه و صنعت بازی‌سازی خوب است به این موضوع اشاره کنم که به نظر من امروز، بیش از هر زمان به روحیه‌ی تیمی که «گرشاسپ» را رقم زد نیاز داریم. تیمی که شجاعت، حرکت در خلاف جهت گرایشات عامه‌پسندانه، عشق به کاری که انجام می‌دهد و خواست عمیق برای خلق تجربه‌ای شورانگیز و با کیفیت برایش در اولویت باشد.»

راز ثریت در هیولا

مجموعه فن‌افزار به‌خاطر تولد ۸ سالگی گرشاسپ، از چهارشنبه، ۹ آبان، تا سه‌شنبه، ۱۵ آبان، تخفیف‌های بسیاری برای گیمرهای هیولا تدارک دیده است. بازی «گرشاسپ، گرز ثریت»، «گرشاسپ، راز اژدها»، «شمشیر تاریکی» و «شمشیر تاریکی، آخرین جنگاور» با تخفیف ۷۰ درصد عرضه خواهند شد. در این هفته در هیولا عضو شوید و بازی‌های مذکور را با تخفیف خریداری کنید تا به راحتی بتوانید در اوقات فراغت و روزهای تعطیل خود بازی کنید و به دوستان خود نیز اطلاع دهید تا از لحظات خود لذت به همراه آنها ببرید.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا