اخبار بازی

توضیحات Kojima در مورد Solid Snake، نام نقش اول Metal Gear

آیا تا به حال با خود گفته اید که چرا به Solid Snake، گفته می‌شود Solid Snake؟

 خالق افسانه ای سری Metal Gear، آقای Hideo Kojima اخیرا در توئیتر خود به برخی سوالات در این رابطه پاسخ داده است. (ظاهرا هم، نام Solid Snake از فیلم Escape from New York ساخت آقای S.D. Bob، که "Snake" Plissken نام یکی از شخصیت های بوده، گرفته نشده).

بیایید با Snake شروع کنیم. دلیل استفاده از Snake به عنوان یک نام رمزی در MG از زبان Kojima: "مار [snake] بهترین نمونه از جاندارانی بود که خود را مخفی کرده و بدون هیچ گونه سر و صدایی، به آرامی یا دزدکی حرکت می‌کند."

خب، این‌ها همه منطقی به نظر می‌رسند. اما چرا Snake خالی؟ چرا یک گونه خاص از مارها مثل: کبرا، آناکوندا یا افعی، توسط کوجیما انتخاب نشد؟ Kojima: "چون‌که شخصیت اصلی، بازیکن است ]می‌توان گفت به حق انتخاب بیشتر برای بازیکن اشاره شده[."

حال، چرا کوجیما لقب Solid را برگزید؟ Kojima: "دلیل اینکه از Solid استفاده کردم، ذکر و وارد کردن نقش متضاد soft بود."

علاوه بر این، کوجیما تصوری که پشت دشمنان متعدد Solid Snake داشته را بیان کرد.

در عنوان Metal Gear Solid که برای PSone عرضه شده بود، Snake بر علیه برادر دوقلوی خود، Liquid Snake برمی‌خیزد. هر دوی آن‌ها، کلون یا پسران Big Boss هستند. آقای Kojima این شخصیت را به این دلیل که "حضور و پیدایش قوی ترین دشمن در MGS الزامی بوده است. تنها یک Snake است که می‌تواند از Snake پیشی بگیرد."

به همین خاطر، من کلون را به وجود آوردم. Solid علیه Liquid. این یعنی MGS.

سپس می‌رسیم به Metal Gear Solid 2 که بر روی PlayStation 2 عرضه شد. برای این عنوان، Snake سومی نیاز بود. کوجیما در این باره توضیح می‌دهد که شخصیت مورد نیاز، Solidous Snake از آب درآمد.

آقای کوجیما: "نظر به اینکه solid (جامد) و liquid (مایع) هر دو بیان کننده یکی از حالات ماده هستند، در بازی نیز به همان معنای واقعی خود هستند."

طبیعتا، حالت بعدی گاز خواهد بود، اما gas snake که شبیه gas human است، اسم برازنده ای نیست. بنابراین، من 'solidus/liquidus' که از اصطلاحات فیزیکی است را قرض گرفتم.

" Solidusحالتی از حالت های ماده نیست، اما معنی حد یا مرز مایع و جامد را می‌دهد."

عنوان Metal Gear Solid: Ground Zeroes، شخصیت Naked Snake یا Big Boss را به تصویر می‌کشد. در سال 1975 و مدتی پس از اتفاقات Peace Walker اتفاق می‌افتد و همان‌گونه که می‌دانید، نقش یک مقدمه برای Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را بر عهده دارد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا