اخبار بازی

تلاش ناموفق مایکروسافت برای همکاری با سونی و نینتندو در ساخت کنسول

قبل از آن که مایکروسافت در سال ۲۰۰۱ اولین کنسول «Xbox» را منتشر کند، این کمپانی تلاش کرده‌است تا همکاری‌ با دو شرکت سونی و نینتندو در زمینه‌ بازی‌ها و کنسول داشته‌باشد. با ادامه خبر با سایت بازی‌سنتر همراه باشید.
 
در طول این سال‌ها اخبار، شایعات و داستان‌های زیادی در خصوص تلاش مایکروسافت برای همکاری با دو رقیب دیرینه خود، سونی و نینتندو شنیده‌ایم. اما امروز «Ed Fries» یکی از سازندگان اولین Xbox در مصاحبه خود با سایت «IGN» اطلاعات جدیدی در خصوص این همکاری‌ها بازگو کرده‌است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
 
«اون زمان که در حال فکر کردن بر روی ایده Xbox بودیم، ملاقاتی با شرکت نینتندو داشتیم. آن زمان «Satoru Iwata» رییس نینتندو بود، بقیه هم در آن ملاقات بودند. ما گفیتم: بخش سخت‌افزار کنسول با شما، بخش نرم‌افزاری و نتورک کنسول هم با ما. این چیزی که ما می‌خوایم. می‌تونیم با هم شریک بشیم و همکاری کنیم؟. و به سادگی آن‌ها گفتند، نه. بعد از اون «Bill Gates» رییس مایکروسافت در آن سال، به سراغ «سونی» رفت  و جواب آن‌ها هم «منفی» بود.»
 
در ادامه مصاحبه، از Fries در خصوص شایعاتی مبنی بر تلاش مایکروسافت برای خرید نینتندو پرسیده‌ شد که او در جواب گفت:
«در حقیقت اگر کسی در مایکروسافت چنین فکری را داشته‌است، من کاملا از آن بی‌خبرم و چیزی در خصوص آن نشنیده‌ام.»
 
این اولین‌باری نیست که یک کمپانی بزرگ تصمیم به همکاری با رقیب خود می‌گیرد. در گذشته هم چنین همکاری بین سونی و نینتندو برای ساخت کنسولی با نام «Nintendo PlayStation» وجود داشته‌است که البته در نهایت به سرنوشتی مشابه‌ای دچار و همکاری صورت نگرفت.

منبع

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا