اخبار بازی

تعریف زیرکانه Microsoft از سونی بابت بازساری عناوین قدیمی خود


چند سالی می‌شود که شرکت بزرگ سونی برای ارج دادن به طرفداران و زنده کردن خاطرات انان به ساخت و بازی‌سازی عناوین قبلی خود می‌پردازد. بازیهای مهمی چون God of War Collection, ICO, Shadow of the Colossus و Tomb Raider Trilogy و بسیار نامهای دیگر که از سوی سونی ساخته و روانه بازار گردیدند که با استقبال چشم‌گیری نیز مواجه بودند. در همین راستا نیز ما شاهد همین حرکت و بازی‌سازی از سوی شرکت بزرگ ماکروسافت بودیم، این شرکت با ساخت دوباره بازی معروف Halo: Combat Evolved به صورت HD و قرار دادن آن بر روی شبکه XBLA بسیار مورد پسند هوادارانش قرار گرفت. فن‌های MS در گیرو دار آمدن عناوین دیگری به صورت HD از سوی ماکروسافت بودند که آقای Phil Spencer جواب سردی به همگان داد و آن نیز ساخت Halo: Combat Evolved Anniversary یک شروع تازه برای ساخت بازی‌های قدیمی به صورت HD نیست و ساخت بازی ربطی به این قضیه ندارد. وی در مصاحبه ای که با Game Informer داشت از شرکت بزرگ سونی که پیشگام این مسئله می‌باشد تعریف کرد و افزود،

"شرکت سونی با ساخت مجدد بازی‌های قدیمی خود به صورت HD و فروش مجدد آنها دست به کار بزرگی زده است."

نکته عجیب در این تعریف مشخص نیست زیرا آقای Phil Spencer در ادامه سخنان خود حرف جالب و در عین حال طعنه آمیزی را به زبان می‌آورد، وی افزود:

"دوست ندارم مردم جهان این فکر را در مورد ما بکنند که در تلاش ساخت عنوانی هستیم که آنها قبلا بازی کرده اند و ما می‌خواهیم دوباره به آنان بفروشیم."

نکته قابل تامل در مورد سخنان آقای Phil Spencer این است که شخصی که با یک بازی بزرگ می‌شود و به سن بالا و فن اوری جدید می‌رسد دوست دارد عناوین خود را با کیفیت و ویژگیهای جدیدتری ببیند. این میتواند اضافه کردن trophie به بازی باشد و یا تبدیل آن به صورت 3D و HD و یا کارهای دیگری باشد. همان کاری که سونی در عناوین و ساخت بازی‌های قدیم خود انجام میدهد.
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا