اخبار بازی

تجربه متفاوت واقعیت مجازی با گیگابایت

با رشد چشمگیر واقعیت مجازی (VR) و توجه بزرگان صنعت IT به این گجت، دور از ذهن نخواهد بود که در آینده ای نزدیک شاهد فراگیر شدن واقعیت مجازی در بین کاربران عادی باشیم، کمپانی های بزرگ نرم افزاری نیز روز به روز با استفاده از واقعیت مجازی سعی دارند تا دنیای مجازی را برای کاربران به دنیای واقعی نزدیک کنند. اما همانطور که می دانید واقعیت مجازی در ابتدای راه است و این امر سبب شده تا تجربه واقعیت مجازی بدون دردسر نباشد، به عنوان مثال قیمت بالای این دستگاه ها و یا تنها امکان استفاده توسط سیستمی با قدرت پردازشی بالا و یا راه اندازی وقت گیر آن نیز اشاره کرد.

 

GIGABYTE-VR

 

کمپانی گیگابایت با عرضه سری جدید مادربردهای خود بر پایه چیپست هایX99  و Z170 سعی نموده تا با آینده نگری و نگاه ویژه به واقعیت مجازی (VR) ، مشکلات و موانع استفاده از واقعیت مجازی را به حداقل برساند. یکی از اقدامات گیگابایت استفاده از تکنولوژی Thunderbolt 3  (ارائه شده توسط اینتل) و ترکیب آن با پورت USB 3.1 TYPE C است که این امر سبب شده تا در راه اندازی VR به جای استفاده از 4 عدد پورت USB تنها از طریق پورت USB 3.1 TYPE C استفاده کرد، زیرا علاوه بر انتقال  تصویر و صدا مادربردهای گیگابایت  با استفاده از این پورت توانایی تغذیه دستگاه VR تا 100 وات را  نیز دارند که همین امر سبب می شود علاوه بر راه اندازی راحت تر از حجم کابل ها برای راه اندازی VR کاسته شود. همچنین تکنولوژی Thunderbolt 3 با ایجاد پهنای باند 40 گیگابیت در ثانیه جای هیچگونه نگرانی برای انتقال اطلاعات تصویر و صوت را نخواهد گذاشت.

 

GIGABYTE - VR

 

و در انتها USB TYPE C استفاده شده در مادربردهای گیگابایت از Display port 1.2 نیز پشتیبانی می کنند که به راحتی توانایی انتقال 60 فریم در رزولوشن 4k را خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا