اخبار بازی

بیش از 2.1 میلیون نسخه از دو بازی Pokemon Sun & Moon در هفته‌ی نخست عرضه در اروپا فروخته شده است

دو بازی Pokemon Sun & Moon از فروش قدرتمندی در بازار برخوردار بوده‌اند. چندی پیش اخبار مبنی بر موفقیت این دو بازی در دو بازار ایالات متحده و ژاپن منتشر شد و حال گزارش شده که این بازی در بازار اروپا نیز موفق عمل کرده است. بر طبق گزارش جدید نینتندو، دو بازی Pokemon Sun & Moon موفق شده‌اند بیش از 2.1 میلیون نسخه در بازار اروپا فروش داشته باشند.

تقریباً برای هر بازی‌ای این مقدار فروش عملکردی موفقیت آمیز محسوب می‌گردد. البته، انتظارات از سری محبوب Pokemon بسیار بالاست اما با این حال هنوز این خبر شگفت انگیز است به ویژه که بدانیم این دو بازی اواخر ماه گذشته‌ی میلادی عرضه گردیدند. در جایگاه مقایسه، بر طبق ارقام منتشر شده از سوی VGChartz، دو بازی Pokemon X and Y در طول عمر فروش خود، بیش از 4.3 میلیون نسخه در اروپا فروش داشته‌اند. اکثر میزان فروش این دو بازی در ماه نخست آن بوده اما با توجه به محبوبیت سری Pokemon و روند طولانی‌مدت فروش آن در بازار، می‌توان انتظار فروش بیشتر Pokemon Sun & Moon را در طول عمر خود در نظر داشت.

از جمله دلایلی که می‌توان برای موفقیت بی چون و چرای این دو بازی بر شمرد، تغییرات عمده در سطح گیم‌پلی بازی و تغییر و ترکیب مکانیزم‌های مختلف گیم‌پلی این سری در این دو نسخه می‌باشند. همچنین دریافت نقدهای تحسین آمیز منتقدین نیز باعث افزایش علاقه‌مندان این دو بازی شده است.

اگرچه نمی‌توان منکر تاثیر مثبت بازی Pokemon GO بر روی این دو بازی شد. بازی مذکور پس از عرضه برای گوشی‌های هوشمند منجر به بازگرداندن سری Pokemon به این صنعت و محبوبیت دوباره‌ی آن شد. در نهایت با این که کنسول 3Ds، پلتفرم مقصد دو بازی مذکور، به پایان عمر خود نزدیک می‌شود، اما با توجه به فروش بالای آن از جامعه‌ مخاطبین بالایی برخوردار است که منجر به فروش بالای بازی‌های محبوب و موفق می‌شود.

دو بازی Pokemon Sun & Moon هم‌اکنون برای کنسول 3Ds در دسترس قرار دارند. ضمن اینکه چندی پیش شایعاتی مبنی بر توسعه‌ی نسخه‌ای از این دو بازی توسط توسعه دهنده‌ی آن برای عرضه برای کنسول Nintendo Swicth نیز منتشر شده که نینتندو تاکنون در رابطه با آن صحبتی نکرده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا