اخبار بازی

با پاور 1200W Platinum کولر مستر بیشتر آشنا شوید !

1200 وات هر چند برای کامپیوتر های گیمینگ معمول، توانی بیش از حد نیاز است، می تواند برای برخی کاربرد ها حیاتی و لازم باشد. سیستم های حرفه ای دارای چینش های چند گانه ی کارت های گرافیک، سیستم هایی که اورکلاک های سنگین تحمل می کنند و کامپیوتر هایی که جهت ماینینگ از آن ها استفاده می شود از جمله مواردی هستند که منابع تغذیه مرسوم از پس آن ها بر نمی آیند.

جهت رفع نیاز کاربران این سیستم های سطح بالا، کمپانی Cooler Master منبع تغذیه ای قدرتمند از سری خوشنام V به اسمCooler Master V1200 Platinum به بازار عرضه کرده که در ادامه ی این مطلب، نگاهی به مشخصات و ویژگی های آن داریم.

از ظاهر  V1200 شروع کنیم،  ابعاد این منبع تغذیه 150mm x 86mm x 190mm و وزن آن 2.2 کیلوگرم می باشد.

سیستم کابل کشی به صورت کامل ماژولار طراحی شده است و تعداد زیادی کابل جهت اتصال هر گونه چینش قطعات سخت افزاری مورد نیاز کابران حرفه ای در جعبه ی این منبع تغذیه موجود می باشد. 12 کابل ساتا، 12 کابل PCI-Express و 9 کابل 4پینی Molex  برای اتصال هر نوع چینش دلخواه قطعات سطح بالا کافی است. اندازه ی طول کابل ها نیز بلند در نظر گرفته شده تا اتصال آن ها به قطعات متعدد در کیس های بزرگ نیز به آسانی میسر باشد.

Cooler Master V1200 Platinum  موفق به اخذ بالاترین درجه ی گواهی 80+ یعنی 80 PLUS Platinum شده است و این به معنای بهینگی کامل آن 93%  در لود نسبت به محصولاتی که دارای این استاندارد نیستند. دمای فعالیت این منبع تغذیه مابین صفر تا 50 درجه ی سانتیگراد حتی در حالت لود کامل است و این به لطف یک فن 135 میلی متری FDB امکان پذیر شده است.

مشخصات فنی:

تامین شاخه ی +12V در V1200 بر عهده ی یک ریل قدرتمند است که می تواند تا 100 آمپر جریان برق ارائه کند. تک ریلی بودن این شاخه ی پر اهمیت، ضمن پایدار نگه داشتن ولتاژ، باعث می شود منبع تغذیه بتواند به آسانی از پس تغذیه ی سطح بالا ترین ترکیبات کارت های گرافیکی به شکل SLI و CrossFire چهارگانه برآید. نوسانات شاخه ی +12V نهایتا 1% افزایش یا کاهش است که این مقدار نوسان بسیار کم موجب کاهش نویز، افزایش توان اورکلاک قطعات، افزایش پایداری و تضمین سلامت سیستم می شود.

حداکثر جریان برای شاخه های 3.3V و 5V هر کدام 25 آمپر، شاخه 5SVB میزان 15 آمپر و شاخه -12V به مقدار 0.5 آمپر می باشد که برای قطعات پر مصرف کاملا کافی به نظر می رسند.

 

ویژگی ها

  • استفاده از مرغوب ترین و با کیفیت ترین قطعات موجود که با دقت برای منابع تغذیه ی سری V انتخاب شده اند؛ مانند خازن های الکترولیتی و جامد 100% ژاپنی، برد PCB با طراحی مخصوص و ترانسفورمر های باکیفیت 42 میلی متری.
  • فن 135 میلی متری FDB (Fluid Dynamic Bearing) با کیفیت بسیار بالا که علاوه بر خنک کنندگی کاملا مناسب(نگه داری دما زیر 50 درجه ی سانتیگراد)، نویز ناچیزی ایجاد می کند و با این حال، با یک کنترلر هیبریدی قابلیت انتخاب بین دو حالت "اتوماتیک" و "هیبرید" را دارید. حتی در حالت لود کامل، V1200 صدای بسیار کمی ایجاد می کند و این برای یک منبع تغذیه 1200 واتی نکته ای حائز اهمیت است.
  • سیستم کابل کشی به طور کامل ماژولار با استفاده از کابل های تخت که مدیریت کابل ها را به بهترین شکل، ممکن می سازد. کابل های استفاده شده برای این منبع تغذیه به راحتی فشرده و ساماندهی می شوند؛ بنابراین مدیریت کابل به راحتی قابل انجام است. این نوع سیستم مدیریت کابل، علاوه بر زیبا و شکیل نشان دادن داخل کیس، به جریان هوای مناسب درون کیس و خنک ماندن قطعات کمک می کند.

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا