اخبار بازی

با عرضه‌ی Xbox One S فروش کنسول‌های Xbox افزایش داشته است

فروش کنسول Xbox One با عرضه‌ی مدل جدید آن، یعنی Xbox One S، افزایش قابل توجهی داشته است؛ حداقل در بازار انگلستان این طور است. بر طبق آخرین گزارش منتشرشده توسط mcvuk، مدل‌های 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی Xbox One S، نزدیک 1000 درصد افزایش فروش داشته‌اند. از سوی دیگر اما در مقایسه با این افزایش فروش Xbox One، کنسول PS4 Slim وضعیت مطلوبی ندارد.

البته مشتریان سونی و علاقه‌مندان کنسول PS4 نباید از این موضوع زیاد تعجب کنند؛ چراکه قبل از معرفی رسمی کنسول میان نسلی سونی، PS4 Pro، شایعات زیادی خبر از قدرت سخت افزاری بالای آن نسبت به مدل پایه‌ی PS4 می‌دادند و اکثر کسانی که قصد خرید کنسولی نسل هشتمی از سونی را دارند برای عرضه‌ی آن که چندی دیگر منتشر خواهد شد مانده‌اند و این مورد دلیل اصلی عدم پیشی گرفتن فروش PS4 از Xbox One در این دوره است.

یکی دیگر از دلایل فروش بالای Xbox One این است که مدل جدید آن، یعنی Xbox One S، علاوه بر باریک تر شدن نسبت به مدل پایه، حاوی ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از تکنولوژی HDR، استریم 4K و پخش کننده‌ی دیسک‌های بلوری 4K می‌باشد. البته مورد آخر، یعنی امکان پخش دیسک‌های بلوری 4K، برای کنسول میان نسلی و قدرتمند PS4 Pro وجود ندارد.

مدل پایه‌ی Xbox One S با قیمت 299 دلار فروخته می‌شود؛ مدل باریک کنسول PS4 نیز قیمتی مشابه دارد. کنسول PS4 Pro نیز 100 دلار گرانتر از قیمت‌های اشاره شده خواهد بود و در ماه اکتبر میلادی عرضه خواهد شد.

البته موفقیت یک کنسول از نظر فروش در تعطیلات میلادی مشخص خواهد شد و برای این مورد باید منتظر بمانیم تا بدانیم کدام برند فروش بهتری را تجربه خواهد کرد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا