اخبار بازی

بایو‌ ویر: الهام‌گیری “فراوان” Mass Effect از فیلم Final Fantasy

در حالیکه گروهی از طرفداران سری Mass Effect بر این باورند که محصولاتی چون Ghost in the Shell، Blade Runner و Alien بر دنیای این سری تاثیر گذار بوده‌اند، ممکن است تعجّب کنید که کارگردان هنری این عنوان از فیلم Final Fantasy و الهامات بسیارش بر سری Mass Effect خبر می‌دهد.

در آخرین شماره‌ی مجله‌ی Xbox World 360، کارگردان هنری Mass Effect 3؛ درِک وتز (Derek Watts) مطرح کرد که تیم طراحی چگونه مرتّباً از فیلم بلند‌پرواز اسکوئر اینکس الهام می‌گیرد. با اینکه فیلم مذکور بسیار پر هزینه بود و شکست بزرگی محسوب می‌شد و حتّی ادغام اسکوئر و اینکس را به تعویق انداخت، گروه طراحی Mass Effect 3، در تشکیل رابط گرافیکی کاربر (GUI)، محیط و سفینه‌ها نیم‌نگاهی بر آن انداخته‌اند.

وتز طی یک شفاف‌سازی، فاش کرد: "بله، در واقع ما بسیار به فیلم Final Fantasy: Spirits Within مراجعه می‌کنیم. ما از رابط‌های گرافیکی و نحوه‌‌ای که آنها سفینه‌هایشان را ساخته بودند، فراوان بهره برده‌ایم. حتّی در طرح‌های نخستین نُرمندی (Normandy)، از آنها استفاده کردیم."

وی در ادامه می‌افزاید: "هلیکوپترهای ما مشخصاً مبنی بر آن فیلم هستند. در آن فیلم موارد ماهرانه‌ای نیز وجود دارد، به‌ویژه رابط‌های کاربری درخشنده‌شان که آنها را بسیار بکار بردیم. من هنوز هم به آن‌ها نگاه می‌اندازم و گهگاهی می‌شود که به هم‌تیمی‌ها می‌گویم 'نشد! برو و اونجا رو نگاه کن، بکُنش شبیه اون!'"

بعلاوه اینکه منبع تایید کرده که نسخه‌ی سوم سری، از حالت چهارنفره‌ی همکاری (Co-Op) بصورت آنلاین پشتیبانی می‌کند که در مراحلی کاملاً متفاوت از مراحل روند تکن‌فره‌ی بازی رخ می‌دهد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا