اخبار بازی

بازی ها و نرم افزارهای ویندوز 8 از لحاظ تئوری بر روی Xbox one قابل اجرا هستند

در طی همایش انجمن ابزارها و میان افزارهای بازی های رایانه ای که در توکیو ژاپن واقع شد، آقای Isago در حاشیه ای از مراسم اشاره کرد که "7 دلیل وجود دارد که توسعه دهندگان دوباره به آغوش مایکروسافت باز خواهند گشت" ایشان جزئیات بسیار جالبی در مورد چگونگی کارکرد سیستم عامل Xbox One به اشتراک گذاشت.
 
جناب Isago-san به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر جزئیاتی در مورد سیستم عامل Xbox One و Microsoft 8 که در کنسول وجود خواهند داشت، را می دانیم، کنسول عمل سوئیچینگ بین آنها انجام خواهد داد، وی بیشتر از آن نیز توضیح می دهد، برنامه، بازی و هر چیزی که برای ویندوز 8 ساخته می شود بعد از دانلود برای Xbox One، بر روی کنسول در حالت Windows 8 قابل اجرا خواهد بود، که به این ترتیب سازگاری را تضمین می کند. در واقع برنامه های کاربردی مانند اسکایپ در حال حاضر با استفاده از این ویژگی کار می کنند.
 
این مهم است که توجه داشته باشید Isago-san از نقطه نظر یک توسعه دهنده صحبت می کند، و نه از نقطه نظر یک کاربر. این بدین معناست که اپلیکیشن ها از لحاظ تئوری بر روی کنسول قابل اجرا هستند و به صورت خودکار بر روی Xbox One marketplace موجود نمی باشند، باز هم برای استفاده از اپلیکیشن ها بر روی کنسول نیاز به کنترل و دستکاری بیشتری است.
 
با وجود آن، این یک درِ گشوده شده برای اپلیکیشن ها جذاب ویندوز است، احتمالا راه خود را به سوی کنسول جدید مایکروسافت پیش خواهند گرفت، این موضوع قطعا یک مزیت برای توسعه دهندگان خواهد بود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا