اخبار بازی

بازگشت دوباره Flappy Bird همراه با بخش چندنفره

اگر سال گذشته را مرور و از طرفداران بازی‌های موبایل هم باشید، امکان ندارد از عنوان Flappy Bird به سادگی عبور کنید و به همین‌شکل هم نمی‌توان از اخبار پیرامون آن رد شد. عنوان غیرقابل بازی که می‌توانستید ساعت‌ها آن را بازی کنید! اتفاقی خیلی بدی که بارها آن را تکرار می‌کردیم. بازی در اولین تجربه خود جز یک عنوان روانی کننده و عجیب و زیر سطح صفر چیزی دیگری به بازیکن ارایه نمی‌داد. اما در ادامه و بازی‌های بیشتر، همه چیز عوض می‌شد و اگر به دنبال آن می‌رفتید، ساعت‌ها شما را اسیر خود می‌کرد.

عرضه بازی در می 2013 اتفاق افتاد اما تب ناشی از دیده شدن و مهم شدن بازی به اوایل امسال مربوط می‌شود. کارنامه Flappy Bird در زمینه نقد و بررسی پر شده از نمرات ضعیف و نزدیک به صفر. عنوانی که اوایل شروع به قدم زدن روی روان بازیکن‌ها کرد اما بعدها به شکلی فوق‌العاده مهم و بحث‌برانگیز شد. بازی که در پایان ماه ژانویه امسال بیشترین میزان دانلود را در بین بازی‌های رایگاه فروشگاه اپل به خود اختصاص داد.

طی جدیدترین صحبت‌های Dong Nguyen، سازنده این عنوان، نسخه‌ای از این بازی که بخش چندنفره را به همراه خود دارد در حال حاضر برای Amazon Fire Tv در دسترس است. به احتمال زیاد این نسخه جدید در آینده به صورت گسترده برای IOS و اندروید عرضه می‌شود.

عنوان تازه که با نام Flappy Bird Family شناخته می‌شود، ویژگی‌های تازه‌ای را همراه خود خواهد داشت. از جمله این ویژگی‌ها اضافه شدن حالت 1Vs1 است که نوعی رقابت چند نفره محسوب می‌شود. ویژگی دیگر مربوط به اضافه شدن موانع جدید است. اگر فکر می‌کنید که لوله‌های سبز بازی اصلی دیگر چالش برانگیز نیستند، می‌توانید موانع جدید که Ghost نامیده می‌شود را به آن‌ها اضافه کنید. طبق صحبت‌هایی که انجام شده، این بازی هم‌چنان به مانند گذشته فوق‌العاده سخت خواهد بود. از دیگر موارد سازگاری کامل این نسخه از بازی با Amazon Fire Tv و کنترلر آن است.

نکته جالب در رابطه با این عنوان این است که خالق بازی گفته بود که نسخه جدید بازی نسبت به قبل اعتیاد کم‌تری را به همراه دارد. طی اولین نقدی که برای این بازی منتشر شده به این موضوع اشاره و گفته شده که این هدف تحقق پیدا کرده است: «این نسخه از بازی به اندازه نسخه اصلی اعتیادآور نیست. من از این بابت خدا را شکر می‌کنم!»

نکته جالب دیگر مربوط به حذف شدن نسخه اصلی بازی از iTunes و Google Play بود. بحث‌های شکل گرفته پیرامون بازی به حدی بالا و پرتنش بوده که منجرب به چنین اقدامی از سوی سازنده شده بود. او در این رابطه گفته بود: "من دیگر نمی‌نوانم بیشتر از این را تحمل کنم (طاقت تحمل بیشتر از این را ندارم)."

صحبت‌ها پیرامون Flappy Bird زیاد است اما مجال آن نیست. اگر هم‌چنان به بازی اصلی و خاطرات آن علاقه دارید، از تجربه Flappy Bird Family ( در آینده) غافل نشوید!
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا