اخبار بازی

اولین بازی قابل کنترل توسط چشم، به صورت قابل بازی در لندن

رویای گیمرها برای کنترل بازی‌ها بدون نیاز به کنترلر امروزه به امری عادی تبدیل شده، Move، کینکت و حالا هم تکنولوژی Eye-Control که برای اولین بار در لندن و به صورت قابل بازی ارائه خواهد شد.

تنها کافیست به یک شهاب‌سنگ (asteroid) نگاه کنید تا آن را با اشعه لیزر از بین ببرید. میتوانید ویدئوی مربوطه را در لینک منبع مشاهده کنید. توضیحی از نحوه کار این تکنولوژی در سایت Tobii Technologies – TT قرار گرفته‌است ولی اگر بخواهیم آن را در چند کلمه خلاصه کنیم، این تکنولوژی همان اسکن چشم است آن هم به تعداد زیاد.

TT ، پنجاه اتاقک برای بازی EyeAsteroids، تعبیه کرده و قیمت را 15,000 دلار تعیین کرده است.

البته این تکنولوژی منحصر به بازی‌های ویدئویی نبوده ولی TT این تکنولوژی را تاکنون درون تبلت‌ها، مانیتورها و عینک‌ها قرار داده و این تکنولوژی می‌تواند در مکان‌های عمومی و رسمی که کار تاثیرگذار و جدی در جامعه انجام می‌دهند – نظیر بیمارستان‌ها، عینک‌فروشی‌ها – و همچنین اداره پلیس، استفاده شود.

و البته در بازی‌های ویدئویی که Tobii Technologies، معتقد است که کنترل بوسیله چشم میتواند "بعدی شهودی و سحر‌آمیز" در بازی‌ها ایجاد کند.

مثال‌هایی از کنترل بوسلیه چشم :

  • با joystick، شخصیت درون بازی را کنترل کنید ولی با چشمانتان هدف‌گیری کنید.
  • با کنترلر هدفگیری کنید و با نگاه‌کردن به کنار صفحه نمایش، در بازی برگردید و پشت سر را نگاه کنید.
  • با شخصیت‌های بازی، بوسیله چشمان خود، ارتباط برقرار کنید (eye contact)
  • افزایش تاثیر احساسات در خلال بازی که باعث می‌شود شخصیت‌ها مانند انسان‌های واقعی با توجه به طرز نگاه شما عکس‌العمل نشان دهند.
  • سازگاری بازی با وضعیت ذهنی و روانی بازیباز

با توجه به اینکه مایکروسافت به دنبال نسخه دوم کینکت است و گفته می‌شود که نسخه دوم آن دقت مثال‌زدنی در حد لب‌خوانی دارد، بعید نیست که مایکروسافت به دنبال این تکنولوژی برای استفاده در کینکت دو برود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا