اخبار بازی

اولین اطلاعات از ENSLAVED عنوان بعدی Ninja Theory

استودیو Ninja Theory یک فیلمبردار را برای طراحی هر چه بهتر حرکت های دوربین در بازی و نزدیکتر کردن نماهای ان به یک اثر سینمایی, استخدام کرده است. (نام فیلمبردار ذکر نشده )

– در دنیای Enslaved نسل انسانها تقریبآ منقرض شده و دشمنان اصلی بازی ادم اهنی هایی هستند که انسانهای بازمانده را شکار کرده و بعد به دلایلی نامعلوم انها را به همراه کشتی های هوایی بزرگی به طرف غرب می برند.

– نحوه و شدت نابود کردن ربات ها در بازی بر تعداد orb های بدست امده تاثیر دارد.

– تعدادی از مکان های تاریخی و مهم نیویورک در بازی حضور خواهند داشت , از جمله ایستگاه Grand Central Terminal یا GCT که Monkey پس از سقوط کشتی در انجا به هوش می اید.

– سلاح اصلی Monkey مثل شخصیت ”Monkey King” یک چوب بلند است.


Trip نقش وجدان خوابیده Monkey را ایفا می کند و در بعضی صحنه ها موجب عصبی شدن او میشود به طوریکه احساس می کنید اگر Monkey تحت کنترل او نبود حتمآ سرش را از تنش جدا میکرد اما از طرف دیگر Monkey هم در بعضی لحظات بازی نادرستی و احمقانه بودن تفکرات Trip را به او نشان میدهد.

– فایلها و اسناد صوتی و تصویری زیادی در بازی وجود دارند که سرنوشت انسانها و اتفاقاتی که در طی سالها بر سر انها امده را تعریف می کنند.

Trip دارای نوعی سنجاق سر پروانه مانند است که در ان دوربینی تعبیه شده و بوسیله ان می توان محیط های بازی را قبل از وارد شدن به انها از راه دور ارزیابی کرد , کاربرد این دوربین در Enslaved مثل پرنده Rau در بازی Mark of Kri است.
از دیگر قابلیت های
Trip در بازی میشه به حرکت در راهروهای کوچک و معطوف کردن حواس دشمنان به خود و همچنین دستکاری سیستم های کامپیوتری اشاره کرد .

– از انجایی که Trip مستقیمآ نمیتواند در مبارزات شرکت کند باید در بیشتر مواقع بدست Monkey به جاهایی که توسط دشمنان بازی غیر قابل دسترسی است انداخته شود.


– گیم پلی و بخش مبارزات بازی بیشتر حول اجرای چند ضربهای مختلف (melee & combo ) بر روی حریفان جریان داره اما در برخی موارد میشه تدابیر خاصی را برای مقابله با دشمنان در پیش گرفت , به عنوان مثال Monkey میتواند اسلحه یک ربات را از دستش کنده سپس ادم اهنی دیگری که دارای منبع انرژی اسیب دیده هست را به طرف سایر دشمنان فرستاده و با اسلحه منبع تغذیه اش را منفجر کند و باعث نابودی ادم اهنی های اطراف ان بشود.

– ادم اهنی های بازی طیف گسترده ای را از گونه های ساده تر تا مدل هایی که از نظر رفتاری نزدیک به جانداران هستند را تشکیل میدهند و برای نابودی و از کار انداختن هر نوع باید تاکتیک های متفاوت و جداگانه ای را روی انها به کار گرفت.

– Enslaved ادامه بازی Heavenly Sword نیست.

– اندی سرکیس (Andy Serkis ) مثل Heavenly Sword وظیفه نظارت بر میانپرده ها و motion capture بازی را برعهده دارد همچنین صدا و motion-capture شخصیت ”Monkey” و حتی نوشتن بخشی از داستان بازی توسط خودش انجام شده است.

– الکس گارلند (فیلمنامه نویس Sunshine , 28 Days Later ) در پروسه ساخت بازی و نوشتن دیالوگهای ان دخالت خواهد داشت .

– Nitin Sawhney (اهنگساز Heavenly Sword و فیلم The Namesake) وظیفه اهنگسازی Enslaved را برعهده دارد.

– ENSLAVED توسط Namco Bandai Games برای کنسولهای PS3 و XBOX360 منتشر خواهد شد.

– داستان Enslaved نوعی اقتباس ازاد از کتاب چینی مشهور Journey to the West ( اثر منسوب به Wu Cheng’en ) به شمار می اید که در کشور های غربی با نام ”Monkey” هم شناخته میشود . Journey to the West یا سیاحت غرب در مورد سفر راهبی به هند برای بدست اوردن و اموختن نوشته های مقدس بوداییان است که در این سفر سه موجود افسانه ای هم به عنوان محافظ او را همراهی می کردند که هدف انها از این کار امرزیده شدن گناهان گذشته شان بود , یکی از این موجودات Sun Wukong یا ”Monkey King” نام دارد که نه تنها رفتارش دایمآ بوسیله پیشانی بندی کنترل میشد بلکه راهب میتوانست با گفتن کلمات خاصی که موجب تنگ شدن پیشانی بند میشد او را به خاطر اعمالش تنبیه هم بکند. Sun Wukong که باهوشترین محافظ راهب محسوب میشد تنها در پایان سفر قادر به رهایی از دست پیشانی بند کذایی می شود.

– قاعده ای در روانشناسی وجود داره به نام قانون 55% – 38% – 7% که براساس ان انسانها در برقراری ارتباط با یکدیگر 7 درصد از اطلاعات و احساسات خود را از راه نوع کلمات به کار گرفته شده , 38 درصد از طریق لحن و اهنگ صدا و 55 درصد را از طریق حالات چهره و حرکات بدن منتقل می کنند . طبق این قانون حالت چهره , نوع و کیفیت حرکات و زبان بدن افراد هنگام سخن گفتن و ارتباط چهره به چهره بسیار بیشتر از انتخاب خود کلمات و سایر شاخص ها در انتقال مطالب و احساسات موثر است( البته این موضوع جای بحث زیادی دارد ) به گفته Ninja Theory با توجه به فناوریهای نسل حاضر می توان از این 55 درصد – حالات چهره و بدن – نهایت استفاده را در به تصویر کشیدن احساسات شخصیت ها و داستان های بازیهای امروزی به عمل اورد , کاری که Ninja Theory اذعان دارد با Heavenly Sword تنها گامهای اولیه اش برای انها برداشته شده. استودیو Ninja Theory در Enslaved سیستم طراحی انیمیشن های ماهیچه های صورت را به طراحی حرکات عضلات بدن شخصیت ها نیز گسترش داده است.

– ساخت Enslaved درست پس از عرضه Heavenly Sword شروع شده است.

– اتفاقات Enslaved حدودآ در 200 سال بعد شکل می گیرند ,زمانی که جنگ جهانی سوم و چهارم هم به پایان رسیده اند و از خودشون چیزی به غیر از مشکلات اقتصادی , خشکسالی , بیماری و بدبختی برای مردم باقی نگذاشتند , در این زمان تنها 100,000 نفر جمعیت امریکای شمالی را تشکیل داده اند در این میان کشتی هایی هوایی وجود دارند که مردم را شکار و بعد با کمک پیشانی بندهای مخصوصی به بردگی خودشان در می اورند. Enslaved درست از جایی شروع میشود که شخصیت اصلی بازی ” Monkey ” توسط یکی از همین سفینه ها که بر فراز نیویورک در حال پرواز است به اسارت گرفته شده و در انجا با دختری به نام Trip (که از نظر طراحی شباهت عجیبی به Nariko دارد !! ) اشنا میشود; Trip با دستکاری کنترل کشتی باعث فرار Monkey و همچنین سقوط سفینه شده و هر دو با هم از کشتی فرار می کنند , در ادامه کشتی به تعدادی اسمان خراش اصابت کرده و باعث میشه که Monkey بیهوش بشه.

– وقتی که Monkey دوباره به هوش می اید میبیند که در این مدت Trip با تغییراتی که در پیشانی بندش ایجاد کرده میتواند او را کنترل بکند البته هدف Trip از این کار کمک گرفتن از Monkey برای بازگشت به دهکده اش بوده ; اما با شناختی که در ابتدای داستان از اخلاق و شخصیت او بدست می اورد متوجه میشود که Monkey به هیچ وجه کسی نیست که از روی اختیار حاضر بشود به او کمک کند.

”Monkey و Trip”

– به گفته یکی از طراحان ارشد استودیو Ninja Theory ” شخصیت Monkey مثل فرد گوشه گیر, خشن و به قولی عنان گسیخته ای هست که تمام زندگی اش را در بین طبیعت سپری کرده در حالیکه Trip با داشتن شخصیتی تحصیل کرده و اجتماعی و اشنا به ماشین الات درست در نقطه مقابل او قرار دارد , این تضاد باعث به وجود امدن نوعی اتحاد نا ارام و همچنین جالبی بین دو طرف شده به صورتی که هیچکدام به هم اعتماد نداشته ولی در عین حال چاره دیگه ای هم جز این کار ندارند.

فرار Trip و Monkey از دست کشتی هوایی در حال تخریب در اوایل داستان بخش اموزشی ( Tutorial ) بازی را تشکیل میدهد.

– داشتن یک داستان پر معنا با رعایت عناصر داستانی لازم در بازی یکی از اولویت های اول Ninja Theory در ساخت Enslaved بوده است.

– با نابود کردن دشمنان بازی orb هایی از انها ازاد میشود که برای ارتقا سلاح های بازی مورد استفاده قرار میگیرند.

– انیمیشنها و اخلاق Monkey با پیشروی در بازی دچار تغییرات میشوند به طوریکه حرکات او که در ابتدای بازی شامل خشونت و بد رفتاری در مقابل Trip میشدند در ادامه کم کم جای خودشان را به رفتارهای ملایم تر و مهربانانه تری میدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا