اخبار بازی

انتشار مستقیم بازی در استیم جای Greenlight را خواهد گرفت

پس از گذشت حدود 5 سال، بالاخره سیستم موردانتقاد Greenlight از استیم برداشته می‌شود. درگذشته با فراگیرتر شدن بازی‌های مستقل و بدون ناشر بزرگ از سختی‌های درخواست برای قرار گرفتن در استیم ناراحت بودند. Greenlight به میان آمد تا فقط با نظر کاربران، بازی‌های انتخاب‌شده بر روی استیم قرار گیرند.

باوجود موفقیت اولیه Greenlight، زمان چندانی نگذشت که باز کردن درهای استیم بدون نظارت منجر به این شد که این سرویس فروش، مملو از عناوین بی‌کیفیت و در مواردی کپی موبه‌مو شود. متاسفانه همانطور که انتظار می‌رفت، عدم نظارت رسمی و تکیه‌بر کاربران راه مناسبی برای اداره استیم نبود.

سرانجام این مشکلات به این ختم شد که Valve اعلام کرده سیستم Greenlight در تاریخی به‌زودی کاملاً حذف می‌شود و با Steam Direct جایگزین خواهد شد. هنوز تصمیمات نهایی در نحوه اداره این سرویس اتخاذ نشده است، ولی چیزی که مشخص است دیگر فرستادن بازی برای فروش در استیم بر عهده کاربران نیست و خود Valve این وظیفه را بر عهده خواهد داشت. Valve اعلام کرده که هنوز جزییات Steam Direct نهایی نشده و هم‌چنین طبق نظرخواهی که از تعدادی ناشران و بازی‌سازان داشته قیمت‌هایی بین 100 تا 5000 دلار به‌عنوان هزینه انتشار در استیم پیشنهادشده است. علاوه بر این مورد، درخواست‌کنندگان باید در هنگام فرستادن بازی و یا نرم‌افزار خود به استیم قرارداد دیجیتالی امضا کنند، اطلاعات حقیقی و حقوقی را اعلام کرده و از همه مهم‌تر، مدارک مالیاتی در جهت اثبات اینکه چقدر برای فروش محصول خود جدی هستند در اختیار Valve قرار دهند

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا