اخبار بازی

اعلام آمار 46 میلیونی از فروش سری Halo توسط مایکروسافت

امروز مایکروسافت در طی بیانیه ای اعلام کرد که سری عنوان های Halo از ابتدای عرضه ی اولین نسخه ی خود تا به حال به مرز 46 میلیون نسخه فروش رسیده است. این آمار خیره کننده و بی نظیر برای این بازی در مجموع فروش کل عنوان های Halo که از سال 2001 با نام Halo: Combat Evolved روانه ی بازار شد و همچنین عنوان بازسازی شده ی Halo: Combat Evolved بدست آمده است. البته آمار فروش Halo 4 جزو این آمار نیست زیرا این عنوان هنوز عرضه ی جهانی نشده است.

این عنوان به طور کامل تا به حال چیزی بالغ بر 3 میلیارد دلار در کل دنیا فروش داشته است که همین موضوع به طور کامل ساخت نسخه ی چهارم این سری را توجیه می کند. همچنین عنوان فوق العاده ی Halo: Reach توانست در 24 ساعت عرضه ی اولیه ی خود در دنیا چیزی بالغ بر $200 میلیون فروش داشته باشد که این آمار به طرز قابل توجهی بر روی فروش عنوان هایی همجون Alice in Wonderlan، Iron Man 2 و همچنین Toy Story 3 اثر گذاشت و توانست فروش آن ها را با مشکل مواجه کند. همچنین مایکروسافت اعلام کرده است که امیدوار است با عرضه ی Halo 4 که یکی از پر هزینه ترین عنوان های مایکروسافت تا به حال می باشد، بتواند بر روی فروش آخرین نسخه از سری فیلم های جیمزباند "Skyfall" اثر بگذارد و همچنین بتواند تمامی رکوردهای گذشته ی خود را بشکند.

با نگاهی به گذشته متوجه می شویم که مایکروسافت با عرضه ی Halo 3 در سال 2007 توانست رکورد فروشی بالغ بر $170 میلیون را بر جای بگذارد و رکوردهای قبلی در این زمینه که تا آن سال با $125 میلیون فروش در اختیار عنوان قبلی خود یعنی Halo 2 بود را بشکند. البته رکورد اصلی فروش در اختیار سری عنوان های COD می باشد اما رکورد فروش عنوان های انحصاری از سال 2007 تا به حال با اقتدار تمام در اختیار سری Halo می باشد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا