اخبار بازی

اظهارنظر Yoshida درباره‌‌ی Xbox و حاشیه‌های پیرامون آن

تقریبا یک سال پیش بود که مایکروسافت به دلیل اعمال سیاست‌های نامناسب مجبور به عقب‌نشینی از تمامی آن‌ها شد و همین عامل باعث ضربه خوردن این شرکت در رقابت با سونی شد. مدتی پس از آن بود که مایکروسافت تصمیم به تغییراتی در مدیران این بخش گرفت و نتیجه آن روی کار آمدن Phil Spencer بود. حالا مدیر استدیوهای سونی Shuhei Yoshida نظر خود را درباره این تغییرات و Spencer بیان کرده است:

"E3 امسال بسیار جالب بود من تمامی مصاحبه‌ها و حرف های فیل را خواندم، او آدم باهوشی در مقایسه با آن‌هایی است که قبلا حرف‌های باورنکردنی‌ای میزدند."

حرف‌هایباورنکردنی مطمئنن اشاره‌ای است به حرف‌هایی که Don Mattrick مدیر سابق Xbox زده بود. همین حرف‌ها بود که درآخر منجرب به جدایی او از مایکروسافت شد. اما حالا مایکروسافت با روی برگرداندن از آن تصمیم‌ها سعی به برگشتن به میدان دارد،یکی از این کار‌ها جدایی کینکت از Xbox One است.

"من مقالاتی را خواندم و عده‌ای موافق و عده‌ای نیز ناامید شده بودند. بعضی معتقد بودند که این کار باید زودتر صورت می‌گرفت و بعضی دیگر آن را یک برگ برنده در فروش می‌دانستند،من نیز می‌دانستم این کار صورت می‌گیرد اما نه به این زودی. تغییر در مدیریت باعث شد مایکروسافت بتواند همه چیز را از اول شروع و برنامه‌ریزی کند."

هر چند که این تغییرات با توجه به وضع موجود که PS4 توانست 5 ماه در صدر فروش کنسول‌ها در آمریکا قرار بگیرد و در انگلستان نیز Watch Dogs نسخه PS4 دو برابر نسخه X1 فروخت، عجیب نیست، اما Yoshida معتقد است که هیچ‌کس در سونی این اتفاقات را پیش‌بینی نمی‌کرد.

"نه نه نه!هیچ‌کدام از ما این حجم فروش را نمی‌دید. هنگامی که ما داشتیم جزئیات سال مالی را به اتمام می‌رساندیم بر‌روی فروش 5 میلیون دستگاه حساب کرده بودیم اما حالا ما به رقم 7 میلیون رسیده‌ای،. هرچند که هنوز با کمبود در بازار مواجه هستیم و سعی در جبران آن داریم. مطمئناً درباره‌ی فروش X1 نیز چنین پیش‌بینی نمی‌کردیم اما آن‌ها نیز خوب عمل کرده‌اند، اگرچه این PS4 است که با نمایش عالی خود فاصله را دارد زیاد میکند."

در آخر Yoshida معتقد است که این Gamer‌ها هستند که برنده‌اند.

"صبح من تعدادی مصاحبه با رسانه‌های شرقی داشتم و در آنجا نیز به این موضوع اشاره کردم که کنسول‌ها در آمریکا و اروپا بسیار خوب عمل کرده‌اند و سرمایه‌گزاری استدیوهای 3rd Party را نیز به همراه دارند و معتقدم در آخر این Gamer‌ها هستن که برنده خواهند بود."

منبع

کامیار صیاد

Knowledge is power, guard it well

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا