اخبار بازی

اطلاعات جدیدی از Call of Juarez: Bound in Blood

سایت گیم‌اسپات اخیرا گفتگویی با سازندگان بازی Call of Juarez داشته است که در زیر نگاهی به آن می‌اندازیم.

Call of Juarez یکی از بازی‌های خوش‌ساخت در سبک اکشن بود که به خوبی از فیلم‌های وسترن الهام گرفته بود. Bound in Blood ادامه این بازی است که وقایع قبل از شماره اول را به تصویر می‌کشد و شما را در نقش یکی از دو برادری قرار می‌دهد که حرص و طمع موجب جدایی آن‌ها شده‌است. Ray Mccall و Thomas Mccall

بازی در چه مرحله‌ای از ساخت به سر می‌برد؟

Pawel Kopinski، تهیه کننده بازی، می‌گوید:” ما در مراحل پایانی کار به سر می‌بریم. قسمتی از تیم در حال بهینه سازی کد‌ها و پولیش بازی هستند. در این مرحله جزییات کوچک اضافه می‌شوند تا بازی مورد رضایت سازندگان قرار گیرد. همچنین ما تاکید و اهمیت بسیاری بر روی بخش مولتی‌پلیر بازی داریم و شما با سلاح‌های قرن نوزدهم، هفت‌تیر کشی‌های بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. در این زمان باقی‌مانده ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا غرب وحشی را به بهترین وجهی که تابحال نشان داده شده‌است، به تصویر بکشیم.”

Bound in Blood، یک بازی داستان محور می‌باشد که در زمان جنگ‌های داخلی آمریکا و دوره بازسازی، به وقوع می‌پیوندد. و اما انگیزه دو برادر در این ماجراجویی چیست؟ آیا آن‌ها تنها به دنبال پول و ثروت هستند؟

” کاملا برعکس. در ابتدای بازی Ray و توماس سربازان لشکر متحدین هستند. برای دفاع از خانه و خانواده‌شان آن‌ها مجبور به فرار از لشکر می‌شوند. در ابتدا به نظر می‌رسد که گنجینه Juarez آنها را به اهداف والاتری نائل می‌کند اما در اینجاست که حرص و طمع بر آن‌ها چیره می‌شود. Bound in Blood افسانه‌ای کامل و تیره رنگ از آلمان‌هایی چون برادری، افتخار، سقوط و رستگاریست. تمام کاراکتر‌ها، سرگذشتی طولانی را در این بازی پیش رو خواهند داشت.”

و اما اکشن بازی و سلاح‌های چگونه خواهند بود تا حس دقیق آن دوران را به بازیباز منتقل کنند؟

“وقتی که حرف از سلاح‌ها به میان می‌اید نوبت به سلیقه می‌رسد که آیا ما تاریخ واقعی را دوست داریم یا دنیای وسترنی که در ذهن خود ساخته‌ایم. در اکثر موارد واقعیت چندان جذاب و هیجان‌انگیز نیست. در ان زمان تپانچه‌ها زیاد مورد اعتماد نبودند و شاتگان‌های دولول به عنوان محبوبترین سلاح‌ها مورد استفاده بودند. سلاح‌های بازی دقیقا از روی مدل‌های واقعی ساخته شده‌اند اما قابلیت‌های آن‌ها دقیقا همان است که در فیلم‌های وسترن می‌بینیم.”

” مبارزات بازی پویایی و دینامیک منحصر بفردی دارند. هفت‌تیر‌کشی‌ها بسیار سریع و شدید هستند ولی از آنجایی که سلاح‌ها اتوماتیک نیستند و شما نیاز به مهارت بالا و قدرت تصمیم گیری دارید، حس و حال متفاوتی را به شما القا می‌کنند. هر بار که شما تصمیم به مبارزه می‌گیرید، حس هفت‌تیر‌کش افسانه‌ای را خواهید داشت که بر مشکلات پیروز می‌شود. قسمت مولتی‌پلیر نیز بر اساس مکانیزم همین سلاح‌ها، تعداد فشنگ‌های محدود و سرعت لود و … برنامه ریزی شده است.”

دوئل‌های بازی چگونه طراحی شده‌اند؟ آیا همیشه تک به تک هستند؟ چطور بازیباز‌ها وارد دوئل شده و با چه کسانی دوئل می‌کنند؟

” در این بازی، دوئل‌ها نقش بسزایی در بوجود آوردن یک تجربه موثر و گیرا ایفا می‌کنند. برای اینکه به این لحضات حس و حال خاصی ببخشیم، ما آن‌ها را در مبارزه با دشمنان سرسخت و Boss‌های بازی قرار داده‌ایم. دوئل‌ها همیشه تک به تک هستند. در برخی موارد برای سرنگون کردن چندین دشمن، بازیباز‌ها می‌توانند از مود جدیدی استفاده کنند که شباهتی به دوئل ندارد و ماشه تفنگ مکررا کشیده می‌شود.”

بازیباز‌ برای انجام ماموریت‌ها می‌تواند یکی از دو برادر را انتخاب کند در حالیکه آن‌دو در داستان در روبروی یکدیگرند. این دوگانگی چطور توجیه می‌شود؟

” در ابتدا قابل ذکر است که انتخاب کاراکتر بیشتر به استیل گیم‌پلی شما بستگی دارد. برخی بازیباز‌ها از خشونت و سرسختی Ray و از مهارت‌ مبارزات نزدیک او لذت می‌برند در حالیکه برخی دیگر توماس و استادی او در استفاده از رایفل را می‌پسندند. دید دو برادر نسبت به داستان، کاملا با یکدیگر متفاوت است و بهتر است که برای هر ماموریت، هر دو را امتحان کنید تا داستان را از دید هر دو ببینید. در اواخر داستان شرایط به گونه‌ای می‌شود که برادران مک‌کال کاملا راهی جدا از یکدیگر را بر می‌گزینند اما…”

در پایان سخنی دیگری دارید؟

” بازسازی دنیای وحشی غرب بسیار سخت اما در عین حال جالب بود. ما بی‌صبرانه مایلیم که هر چه زودتر بازیباز‌ها را در این دنیای هفت‌تیر‌کشان مرگبار که اتمسفر و جو منحصر بفردی دارد ببینیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا