اخبار بازی

اطلاعاتی مهم از قویترین پردازنده‌ی MediaTek

مدیاتک نامی است که تا چند سال گذشته کسی اهمیتی به آن و تولیداتش نمیداد چرا که کارایی و عملکرد مطلوبی نداشتند و عملا این کمپانی قادر به رقابت با محصولات شرکتهایی مانند Intel یا کوالکام نیز نبود. اما مدتی است ورق برگشته و  پردازنده‌های تولیدی این کمپانی در صدر جدول بنچمارکهای معتبر موبایل و تبلت قرار گرفته‌اند و این نشان میدهد ،شرکت تایوانی MediaTek در حال مبدل شدن به یکی از قطبهای بزرگ تولید SoC در جهان است.

بعد از شایعات مختلف در خصوص جدیدترین پردازنده‌ی این شرکت یعنی Helio X30 امروز رسما جزییات دقیقتری از این Chip جدید منتشر شد.

CPU این تراشه از معماری 10 نانومتری FinFET ساخته شرکت TSMC بهره برده و برای اولین بار به شکل 10 هسته‌ای یا deca-Core عرضه خواهد شد بدین ترتیب این تراشه دارای چهار هسته از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.8Ghz و چهار هسته از نوع Cortex-A53 با فرکانس 2.2Ghz و دو هسته نیز از مدل Cortex-A35 با فرکانس 2Ghz خواهد بود.

Helio X30 از سنسورهای دوربین 40 مگاپیکسلی پشتیبانی کرده و قابلیت ضبط ویدیوهایی 24 مگاپیکسلی را نیز خواهد داشت.

این تراشه از 8GB رم نیز از نوع LPDDR4 با فرکانس 1600Mhz پشتیبانی میکند.

پردازنده‌ی گرافیکی همراه با این چیپ یک  PowerVR 7XT  چهار هسته‌ای است که مناسبترین گزینه برای اجرا محتوای واقعیت مجازی VR خواهد بود.

با وجود چنین مشخصات خیرکننده‌ای میتوان انتظار داشت شرکتهای تولید کننده‌ی گوشی به زودی از این تراشه پرقدرت در محصولات High-End خود استفاده کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا